dział: wiadomości

LLIPSSPILL - multiplikacja ciał i wagin

dodano: 2012.05.28
LLIPSSPILL - performans trójmiejskiego Teatru Amareya i graficzki/malarki/pisarki Beaty Sosnowskiej z muzyką Krzysztofa Topolskiego - Arszyna. Punktem wyjścia jest badanie cielesności kobiet – w szczególności ich wagin i nagości, które zostaną zwielokrotnione i powielone za pomocą różnych nośników.

Waginy stają się częścią szkieletu kobiety, rodzajem tatuaży, nabierają różnych wymiarów, są inskrypcjami, których obecność inspiruje nowy język ciała. Zamierzeniem projektu jest bowiem odejście od estetyzowania, w kierunku nowej „waginalnej” - żywej, zmiennej, drżącej, stającej się na oczach widza estetyki kobiecego performansu. Multiplikacja ciał i wagin, zaznaczona również w tytule instalacji/performansu, ma na celu stworzenie sytuacji, w której widz skonfrontowany z niezliczoną ilością obrazów wagin i nagich ciał, oswoi się z ich wizerunkiem i spojrzy na nie w inny niż dotychczas sposób - w sposób pozbawiony lęku, uprzedzeń i uprzedmiotawiających kobietę erotycznych konotacji. Wagina to z jednej strony zwyczajna część ciała, z drugiej zaś miejsce przejścia – wagina matki to nasze drzwi do świata.


Beata Sosnowska - graficzka, malarka, rysowniczka komiksów lesbijskich erotycznych, multimedialna poetka, realizatorka filmowa. W swoim dorobku ma realizację multimedialnego tomiku poezji „W cieniu szumiących wind”, którego prezentacje w całości lub we fragmentach miały miejsce m.in. na Międzynarodowym Biennale Sztuki Multimedialnej WRO, w CSW Łaźnia, w TVP Kultura. Współtwórczyni projektu multimedialnego „Wykroczenia” (wspólnie z Marią Cyranowicz i Agnieszką Weseli) prezentowanego podczas pierwszej Pomady w Warszawie. Cykl „piczkogramy” prezentowany był w CSW Łaźnia w 2011r. w ramach projektu Szafa Gdańska poświęconemu kulturze trójmiejskiego środowiska LGBTQ. Autorka multimedialnego performensu „Ból trzeba przeboleć” z udziałem Filipa Szatarskiego i Magdaleny Jędry. Autorka ilustracji do „Małej książki o homofonii” Anny Laszuk, rysunków do komiksu „Martwe ptaszki” do scenariusza Agnieszki Weseli prezentowanego na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu w Łodzi w 2010 r oraz opublikowanego w antologii komiksu lesbijskiego „Bostońskie małżeństwa”. Autorka ma też w swoim dorobku publikację w Zeszytach Komiksowych, „Ania Płód” do scenariusza Agnieszki Weseli. Komiks „Futro” był prezentowany na MFGiK w Łodzi w 2011 na wystawie pokonkursowej. Jest wydawczynią niezależnego zeszytu „Historie”. Współpracuje jako rysowniczka z „Trzema kolorami” oraz z „Furią”. www.beatasosnowska.pl


Teatr Amareya - to teatr fizyczny, który wypracował swoją własną metodę pracy twórczej i technikę tańca/aktorstwa, zakorzenioną w butoh, tańcu współczesnym, body art, tradycji teatru laboratoryjnego i współczesnej teorii krytycznej. Teatr Amareya powstał w styczniu 2003 roku z inicjatywy Katarzyny Julii Pastuszak, Agnieszki Kamińskiej oraz Aleksandry Śliwińskiej i od początku istnienia pracuje przy Klubie „Winda” – Gdańskim Archipelagu Kultury. Tancerki Amareya uczyły się u mistrzów japońskiego tańca butoh, takich jak Yukio Waguri, Itto Morita, Mika Takeuchi, Minako Seki, Yumiko Yoshioka, Atsushi Takenouchi, Yuri Nagaoka, Seisaku, Mikami Kayo, Ko Murobushi, Daisuke Yoshimoto, Joan Laage. Teatr prezentował swoje spektakle na festiwalach w Polsce, m.in. podczas Alternatywnych Spotkań Teatralnych KLAMRA 2007, Festiwalu Tańca Butoh (Gdańsk), Gdańskiego Festiwalu Tańca, Festiwalu Gdańska Korporacja Tańca, DIONIZJE (Ciechanów), Tyskich Spotkań Teatralnych, „Wyjście z cienia” (Gdańsk), Spotkań Trójmiejskich Teatrów Niezależnych STTN (Gdańsk), podczas Butoh Barter (Warszawa), podczas Biesiady Teatralnej (Parchowo), Festiwalu Teatrów Studenckich ATENA (Pułtusk), Festiwalu TUTart (Gdańsk), Festiwalu Instalacji Lirycznych (Gdańsk) i innych. Teatr Amareya brał również udział w projekcie „Opening Doors III” organizowanym w Wiedniu przez Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards, a także występował poza granicami Polski m.in. w Uppsala Museum Gustavianum w Szwecji, Morishita Studio w Tokio, Mosjøen w Norwegii i in. Artystki Amareya występowały też i brały udział w międzynarodowych projektach artystycznych takich jak projekt Dream Regime 2011 w Tokio (Japonia), projekt CORNERS (2011-2012), Villkvinnes Seminar Mosjøen Norway 2012, XII Międzynarodowy Festiwal Zdarzenia 2011. Wielokrotnie prowadziły też warsztaty tańca, improwizacji i warsztaty głosowe w Polsce, Norwegii, Rosji, Szwecji. Teatr Amareya współpracuje m.in. z Ośrodkiem Poszukiwań Teatralnych w Bröllinie (Niemcy),

z japońskim teatrem Gekidan Kaitaisha kierowanym przez Shimizu Shinjina, z tancerką Joan Laage oraz z niezależnymi muzykami: Krzysztofem Topolskim aka Arszynem, Tomkiem Chołoniewskim,

a także z takimi artystami jak Beata Sosnowska, Sopocki Teatr Tańca, Kamila Chomicz. www.teatramareya.pl


Krzysztof Topolski aka Arszyn - elektroakustyczny improwizator, autor soundartowych projektów, perkusista. W jego pracy kluczowe pojęcia to noise i soundscape. Interesują go poszukiwania w sferze perkusji oraz live electronic, muzyka improwizowana i elektroakustyczna, komponuje przy użyciu komputera, tworzy instalacje dźwiękowe i interaktywne. Organizuje prezentacje i wykłady poświęcone muzyce współczesnej i sztuce dźwięku oraz prowadzi warsztaty. W roku 2009 wraz z Mariuszem Warasem stworzył instalację Fabryka w CSW "Znaki Czasu" w Toruniu, a także prezentował utwór Folk Science jako część projektu Pandemonium w AC Institute [Direct Chapel] w Nowym Yorku. Był stypendystą Museums Quartier w Wiedniu (2004), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007-2010), oraz Fundacji Wyszehradzkiej w Galerii Skolska 28 w Pradze (2011). Brał udział w wielu festiwalach : Unsound, Line_in : Line_out, Wien Modern ’03 , Stimul '05 , Echofluxx '11, Prague, Jazz and Experimental Music from Poland, '11, London. Grał na perkusji w zespołach: Kobiety oraz Ludzie. Współpracuje, współpracował lub występował okazjonalnie z takimi artystami, kuratorami lub grupami jak : Mariusz Waras, Laurenz Theinert, Daniel Muzyczuk, Tomasz Duda, M.bunio.S, Emiter, Thomas Lehn, Andrew Sharplay, Mikołaj Trzaska, Hoec, Dj Wojak, Wojtek Mazolewski, Ania i Adam Witkowscy, Lukas Jiricka, Tomasz Ziętek, Martin Blazicek, Dominik Bukowski, Hevelius Brass, XV Parowek, Tianna Kennedy, Damian Catera, Łukasz Ciszak, Janusz Mackiwicz, Columbus duo, Paulus, Łukasz Kos, Michał Borczuch, Mazzoll, Oleg Dziewanowski, Tomek Kopcewicz, Dagna Sadkowska, Michał Górczyńki, Teatr Amareya. www.arszyn.pl


pomada_llipspill_amareya.jpg

Serdecznie zapraszamy na performans / instalację do Warszawy!


LLIPSSPILL | Amareya + Sosnowska + Arszyn

perfomans/ instalacja


30.05.2012, godz. 19:00

FESTIWAL POMADA

Jerozolima, Al. Jerozolimskie 57, Warszawa


Koncept: Teatr Amareya/Trójmiasto/ i Beata Sosnowska

Rysunki: Beata Sosnowska

Wizualizacje: Beata Sosnowska

Ruch: Teatr Amareya

Muzyka: Krzysztof aka Arszyn

Czas trwania: 30-45 min.


www.pomada.info.pl


www.beatasosnowska.pl

www.teatramareya.pl

www.arszyn.com

 

komentuj









































autor:


podobne artykuły

XXI wiek. Stereotyp nadal rządzi?
Kobiety to szmaty i dupodajki, które puszczają się od razu - usłyszałam od chłopaka, który tak wyrażał się o kobietach przy mnie (kobiecie!), a później zaproponował mi seks. Jak myślicie, czy odmówiłam?
 
Obsesyjnie malowałam kobiece ciało
W tym amoku zorientowałam się, że najbardziej w ciele kobiety pociąga mnie wagina. Od tej pory stała się główną bohaterką moich obrazów. Instynktownie ukazywałam ją w ostrych, intensywnych barwach.
 
Całkowita kontrola nad kobiecą seksualnością
W czasach pokoju i dobrobytu zarówno przyjemność, jak i macierzyństwo były kwestiami osobistymi, intymnymi doświadczeniami, do których zachęcano i które chwalono. Poeci pisali o kobiecych orgazmach, o ”muszelkach” czy innych ”różanych pączkach”, a malarze i rzeźbiarze przedstawiali je w swoich dziełach.Ale jak tylko nadchodził kryzys - polityczny, ekonomiczny, religijny albo wszystkie jednocześnie - i w społeczeństwie zaczynał panować strach, pierwszym symptomem tego, że zbliżają się konserwatywne rządy autorytarne, była zmiana w postrzeganiu kobiet. Nawet nie praw kobiet, ale ich pozycji. Słowa stają się bardziej wulgarne.
 
Piękno waginy
Od zawsze zachwycały mnie owalne kształty. Delikatne, opływowe, miękkie. Było w nich coś boskiego i nieskończonego, co kusiło i ciągnęło. Jako młoda dziewczyna skupiłam się głównie na oczach i ustach, gdy dojrzałam olśniło mnie piękno kobiecego ciała... piersi, krągłe biodra, pośladki i ona... wagina.
 
Prawdziwa historia pewnego masażysty misjonarza
Dawno, dawno temu, miałam taki moment na studiach, w którym badawczo zajęłam się tematem seksualności i tożsamości płciowej. „Gender” nie było wtedy jeszcze na topie i nikt w żadnym krakowskim barze jeszcze o nim nie słyszał. Inspiracją było raczej rozpustne życie akademickie moich znajomych. No dobrze – moje też. Zachciało mi się bliżej przyjrzeć się osobom, które korzystają z portali randkowych – tych erotycznych.
 

najnowsze artykuły

Sylwestrowe fajerwerki, czyli orgazmy, ejakulacja i nie tylko
seksualność kobiet » seks
Sylwestrowe fajerwerki, czyli orgazmy, ejakulacja i nie tylko
Nie wyglądam, jak idealna, seksowna kobieta według mediów i magazynów mody, a w Sylwestra tego roku przeżyłam seks, o jakim nawet nie śniłam.
 
Zabawa w ujawnianie sekretów - rozstrzygnięcie
seksualność kobiet » wiadomości
Zabawa w ujawnianie sekretów - rozstrzygnięcie
komentarze (1)
”Znów jestem spóźniona”. Znacie to zdanie? Z czym Wam się kojarzy? Z seksem w tle to jest tylko jedna okoliczność. Dziś jednak nie o nią chodzi, ale o dzień spóźnione rozstrzygnięcie naszej zabawy. Ale lepiej późno niż wcale. Dziękuję za Waszą cierpliwość!
 
Lubię seks ze sobą!
seksualność kobiet » masturbacja
Lubię seks ze sobą!
Czy do dobrego seksu potrzebuję kogoś? Czy ktoś najpierw musi dotknąć mnie, bym ja wiedziała, jak dotykać siebie? Czy odwrotnie - to ja badam i sprawdzam, i potem kieruję czyjąś dłoń, lub pozwalam sprawdzać jemu?
 
Podnieca mnie on cały
seksualność kobiet » opowiadania
Podnieca mnie on cały
Serce bije mi w rytm kroków, gdy prowadzę go na górę do mojego mieszkania, aby tam móc z nim pobyć.
 
Spotkałam syna Królowej Śniegu
seksualność kobiet » kochanek / kochanka
Spotkałam syna Królowej Śniegu
komentarze (3)
Spotkałam Kaja, spotkałam syna Królowej Śniegu. Od lat usiłuję wydłubać mu z serca lodowy okruch zwierciadła. Na początku nasz seks był cudowny, wspanialszy, niż wszystko, co do tej pory mnie spotkało. Oddanie, komunia, dzikość serca, brutalność i nieskończona czułość splecione w jeden gest. A potem - lodowate milczenie, odpychanie.
 









zobacz też

”Głos dla ofiar” - pomóż wydać książkę o przemocy seksualnej!

Sonda

Jestem
  • Kobietą
  • Mężczyzną
  • Inne

zobacz wyniki »
subskrybuj nasz newsletter