dział: wiadomości

LLIPSSPILL - multiplikacja ciał i wagin

dodano: 2012.05.28
LLIPSSPILL - performans trójmiejskiego Teatru Amareya i graficzki/malarki/pisarki Beaty Sosnowskiej z muzyką Krzysztofa Topolskiego - Arszyna. Punktem wyjścia jest badanie cielesności kobiet – w szczególności ich wagin i nagości, które zostaną zwielokrotnione i powielone za pomocą różnych nośników.

Waginy stają się częścią szkieletu kobiety, rodzajem tatuaży, nabierają różnych wymiarów, są inskrypcjami, których obecność inspiruje nowy język ciała. Zamierzeniem projektu jest bowiem odejście od estetyzowania, w kierunku nowej „waginalnej” - żywej, zmiennej, drżącej, stającej się na oczach widza estetyki kobiecego performansu. Multiplikacja ciał i wagin, zaznaczona również w tytule instalacji/performansu, ma na celu stworzenie sytuacji, w której widz skonfrontowany z niezliczoną ilością obrazów wagin i nagich ciał, oswoi się z ich wizerunkiem i spojrzy na nie w inny niż dotychczas sposób - w sposób pozbawiony lęku, uprzedzeń i uprzedmiotawiających kobietę erotycznych konotacji. Wagina to z jednej strony zwyczajna część ciała, z drugiej zaś miejsce przejścia – wagina matki to nasze drzwi do świata.


Beata Sosnowska - graficzka, malarka, rysowniczka komiksów lesbijskich erotycznych, multimedialna poetka, realizatorka filmowa. W swoim dorobku ma realizację multimedialnego tomiku poezji „W cieniu szumiących wind”, którego prezentacje w całości lub we fragmentach miały miejsce m.in. na Międzynarodowym Biennale Sztuki Multimedialnej WRO, w CSW Łaźnia, w TVP Kultura. Współtwórczyni projektu multimedialnego „Wykroczenia” (wspólnie z Marią Cyranowicz i Agnieszką Weseli) prezentowanego podczas pierwszej Pomady w Warszawie. Cykl „piczkogramy” prezentowany był w CSW Łaźnia w 2011r. w ramach projektu Szafa Gdańska poświęconemu kulturze trójmiejskiego środowiska LGBTQ. Autorka multimedialnego performensu „Ból trzeba przeboleć” z udziałem Filipa Szatarskiego i Magdaleny Jędry. Autorka ilustracji do „Małej książki o homofonii” Anny Laszuk, rysunków do komiksu „Martwe ptaszki” do scenariusza Agnieszki Weseli prezentowanego na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu w Łodzi w 2010 r oraz opublikowanego w antologii komiksu lesbijskiego „Bostońskie małżeństwa”. Autorka ma też w swoim dorobku publikację w Zeszytach Komiksowych, „Ania Płód” do scenariusza Agnieszki Weseli. Komiks „Futro” był prezentowany na MFGiK w Łodzi w 2011 na wystawie pokonkursowej. Jest wydawczynią niezależnego zeszytu „Historie”. Współpracuje jako rysowniczka z „Trzema kolorami” oraz z „Furią”. www.beatasosnowska.pl


Teatr Amareya - to teatr fizyczny, który wypracował swoją własną metodę pracy twórczej i technikę tańca/aktorstwa, zakorzenioną w butoh, tańcu współczesnym, body art, tradycji teatru laboratoryjnego i współczesnej teorii krytycznej. Teatr Amareya powstał w styczniu 2003 roku z inicjatywy Katarzyny Julii Pastuszak, Agnieszki Kamińskiej oraz Aleksandry Śliwińskiej i od początku istnienia pracuje przy Klubie „Winda” – Gdańskim Archipelagu Kultury. Tancerki Amareya uczyły się u mistrzów japońskiego tańca butoh, takich jak Yukio Waguri, Itto Morita, Mika Takeuchi, Minako Seki, Yumiko Yoshioka, Atsushi Takenouchi, Yuri Nagaoka, Seisaku, Mikami Kayo, Ko Murobushi, Daisuke Yoshimoto, Joan Laage. Teatr prezentował swoje spektakle na festiwalach w Polsce, m.in. podczas Alternatywnych Spotkań Teatralnych KLAMRA 2007, Festiwalu Tańca Butoh (Gdańsk), Gdańskiego Festiwalu Tańca, Festiwalu Gdańska Korporacja Tańca, DIONIZJE (Ciechanów), Tyskich Spotkań Teatralnych, „Wyjście z cienia” (Gdańsk), Spotkań Trójmiejskich Teatrów Niezależnych STTN (Gdańsk), podczas Butoh Barter (Warszawa), podczas Biesiady Teatralnej (Parchowo), Festiwalu Teatrów Studenckich ATENA (Pułtusk), Festiwalu TUTart (Gdańsk), Festiwalu Instalacji Lirycznych (Gdańsk) i innych. Teatr Amareya brał również udział w projekcie „Opening Doors III” organizowanym w Wiedniu przez Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards, a także występował poza granicami Polski m.in. w Uppsala Museum Gustavianum w Szwecji, Morishita Studio w Tokio, Mosjøen w Norwegii i in. Artystki Amareya występowały też i brały udział w międzynarodowych projektach artystycznych takich jak projekt Dream Regime 2011 w Tokio (Japonia), projekt CORNERS (2011-2012), Villkvinnes Seminar Mosjøen Norway 2012, XII Międzynarodowy Festiwal Zdarzenia 2011. Wielokrotnie prowadziły też warsztaty tańca, improwizacji i warsztaty głosowe w Polsce, Norwegii, Rosji, Szwecji. Teatr Amareya współpracuje m.in. z Ośrodkiem Poszukiwań Teatralnych w Bröllinie (Niemcy),

z japońskim teatrem Gekidan Kaitaisha kierowanym przez Shimizu Shinjina, z tancerką Joan Laage oraz z niezależnymi muzykami: Krzysztofem Topolskim aka Arszynem, Tomkiem Chołoniewskim,

a także z takimi artystami jak Beata Sosnowska, Sopocki Teatr Tańca, Kamila Chomicz. www.teatramareya.pl


Krzysztof Topolski aka Arszyn - elektroakustyczny improwizator, autor soundartowych projektów, perkusista. W jego pracy kluczowe pojęcia to noise i soundscape. Interesują go poszukiwania w sferze perkusji oraz live electronic, muzyka improwizowana i elektroakustyczna, komponuje przy użyciu komputera, tworzy instalacje dźwiękowe i interaktywne. Organizuje prezentacje i wykłady poświęcone muzyce współczesnej i sztuce dźwięku oraz prowadzi warsztaty. W roku 2009 wraz z Mariuszem Warasem stworzył instalację Fabryka w CSW "Znaki Czasu" w Toruniu, a także prezentował utwór Folk Science jako część projektu Pandemonium w AC Institute [Direct Chapel] w Nowym Yorku. Był stypendystą Museums Quartier w Wiedniu (2004), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007-2010), oraz Fundacji Wyszehradzkiej w Galerii Skolska 28 w Pradze (2011). Brał udział w wielu festiwalach : Unsound, Line_in : Line_out, Wien Modern ’03 , Stimul '05 , Echofluxx '11, Prague, Jazz and Experimental Music from Poland, '11, London. Grał na perkusji w zespołach: Kobiety oraz Ludzie. Współpracuje, współpracował lub występował okazjonalnie z takimi artystami, kuratorami lub grupami jak : Mariusz Waras, Laurenz Theinert, Daniel Muzyczuk, Tomasz Duda, M.bunio.S, Emiter, Thomas Lehn, Andrew Sharplay, Mikołaj Trzaska, Hoec, Dj Wojak, Wojtek Mazolewski, Ania i Adam Witkowscy, Lukas Jiricka, Tomasz Ziętek, Martin Blazicek, Dominik Bukowski, Hevelius Brass, XV Parowek, Tianna Kennedy, Damian Catera, Łukasz Ciszak, Janusz Mackiwicz, Columbus duo, Paulus, Łukasz Kos, Michał Borczuch, Mazzoll, Oleg Dziewanowski, Tomek Kopcewicz, Dagna Sadkowska, Michał Górczyńki, Teatr Amareya. www.arszyn.pl


pomada_llipspill_amareya.jpg

Serdecznie zapraszamy na performans / instalację do Warszawy!


LLIPSSPILL | Amareya + Sosnowska + Arszyn

perfomans/ instalacja


30.05.2012, godz. 19:00

FESTIWAL POMADA

Jerozolima, Al. Jerozolimskie 57, Warszawa


Koncept: Teatr Amareya/Trójmiasto/ i Beata Sosnowska

Rysunki: Beata Sosnowska

Wizualizacje: Beata Sosnowska

Ruch: Teatr Amareya

Muzyka: Krzysztof aka Arszyn

Czas trwania: 30-45 min.


www.pomada.info.pl


www.beatasosnowska.pl

www.teatramareya.pl

www.arszyn.com

 

komentuj









































autor:


podobne artykuły

Stracić dziewictwo, aby uprawiać seks co 2 godziny
To jest w końcu najważniejsze w byciu kobietą – bycie seksownym kociakiem, który jest posłuszny swojemu panu. To mówił ”Zmierzch”, to mówiło ”Pięćdziesiąt twarzy Greya”, to mówi internetowa wyrocznia dla polskich nastolatków.
 
XXI wiek. Stereotyp nadal rządzi?
Kobiety to szmaty i dupodajki, które puszczają się od razu - usłyszałam od chłopaka, który tak wyrażał się o kobietach przy mnie (kobiecie!), a później zaproponował mi seks. Jak myślicie, czy odmówiłam?
 
Obsesyjnie malowałam kobiece ciało
W tym amoku zorientowałam się, że najbardziej w ciele kobiety pociąga mnie wagina. Od tej pory stała się główną bohaterką moich obrazów. Instynktownie ukazywałam ją w ostrych, intensywnych barwach.
 
Całkowita kontrola nad kobiecą seksualnością
W czasach pokoju i dobrobytu zarówno przyjemność, jak i macierzyństwo były kwestiami osobistymi, intymnymi doświadczeniami, do których zachęcano i które chwalono. Poeci pisali o kobiecych orgazmach, o ”muszelkach” czy innych ”różanych pączkach”, a malarze i rzeźbiarze przedstawiali je w swoich dziełach.

Ale jak tylko nadchodził kryzys - polityczny, ekonomiczny, religijny albo wszystkie jednocześnie - i w społeczeństwie zaczynał panować strach, pierwszym symptomem tego, że zbliżają się konserwatywne rządy autorytarne, była zmiana w postrzeganiu kobiet. Nawet nie praw kobiet, ale ich pozycji. Słowa stają się bardziej wulgarne.
 
Piękno waginy
Od zawsze zachwycały mnie owalne kształty. Delikatne, opływowe, miękkie. Było w nich coś boskiego i nieskończonego, co kusiło i ciągnęło. Jako młoda dziewczyna skupiłam się głównie na oczach i ustach, gdy dojrzałam olśniło mnie piękno kobiecego ciała... piersi, krągłe biodra, pośladki i ona... wagina.
 

najnowsze artykuły

Bądź bardziej kobieca, ukryj swój okres!
seksualność kobiet » miesiączka
Bądź bardziej kobieca, ukryj swój okres!
Babeczki, bądźcie bardziej kobiece, schowajcie swój okres - mówi nam kultura. Mówi to ustami osób każdej płci. Co świetnie widać na filmiku Skit Box ”I got tha flow”. Ale kobiety z tego wideo chcą być sobą, nie stosować się do norm społecznych za wszelką cenę i - właśnie - nie ukrywać swojej kobiecości.
 
Czułość i seks – czego tak naprawdę pragniesz?
seksualność kobiet » seks
Czułość i seks – czego tak naprawdę pragniesz?
Pod rozległym pojęciem seksu mieści się też niedostrzeżona jako odrębny impuls potrzeba bycia obejmowanym, otaczanym troską innej osoby, niańczonym i zapewnianym o miłości nie dlatego, że przyniosło się do domu pensję czy upiekło placek, ale po prostu dlatego, że się istnieje.
 
Ecstatic dance Wrocław - 18.03.2017
seksualność kobiet » wiadomości
Ecstatic dance Wrocław - 18.03.2017
Zapraszamy do magicznej podróży, podczas której Freya poprowadzi Cię w uzdrawiającą przestrzeń serca na spotkanie z Ixcocoa - Devą Kakao, odkrywając subtelne moce miłości, błogości i szczęścia.
 
Stracić dziewictwo, aby uprawiać seks co 2 godziny
seksualność kobiet » kultura
Stracić dziewictwo, aby uprawiać seks co 2 godziny
komentarze (2)
To jest w końcu najważniejsze w byciu kobietą – bycie seksownym kociakiem, który jest posłuszny swojemu panu. To mówił ”Zmierzch”, to mówiło ”Pięćdziesiąt twarzy Greya”, to mówi internetowa wyrocznia dla polskich nastolatków.
 
Czy siebie lubisz, czy nie - jesteś Boginią!
seksualność kobiet » wiadomości
Czy siebie lubisz, czy nie - jesteś Boginią!
komentarze (1)
Każda Kobieta ma w sobie aspekt Bogini. Cóż, nawet każdy Mężczyzna go ma. Nawet jeśli nie lubisz siebie, możesz polubić i rozkwitnąć w swojej Kobiecości!
 








zobacz też

”Romantyczna kochanka” kontra rzeczywistość

Sonda

Jestem
  • Kobietą
  • Mężczyzną
  • Inne

zobacz wyniki »
subskrybuj nasz newsletter