Film pokazujący, w jaki sposób firmy farmaceutyczne kreują nowe zaburzenia, które można ”leczyć” wydając grube tysiące. Pamiętacie histerię? XIX-wieczną ”chorobę”, którą można było ”leczyć” na różne ciekawe sposoby? Teraz, w XXI wieku mamy kolejnych kilka ”chorób”.
Firma Vivus pracująca nad kremem dla kobiet, zaprosiła do współpracy amerykańską dokumentalistkę Liz Canner. Reżyserka miała pomóc w przygotowaniu filmów, wykorzystywanych przez firmę do badań podniecenia seksualnego. Zaproszenie wykorzystała szerzej i rozpoczęła pracę nad własnym filmem.
Rozmowy z pracownikami korporacji uregulowane przez speców od PR mówią o nadziei dawanej przez nowe preparaty. Inaczej sprawę widzą krytycy Różowej Viagry. „Nasza codzienność jest faszerowana lekami” – mówi Ray Moynihan, obserwator związków farmakologii, medycyny i rynku. Pokazuje on, że za pomocą manipulacji, programów telewizyjnych z udziałem opłacanych lekarzy czy konferencji naukowych sponsorowanych przez firmy farmaceutyczne, dysfunkcje w życiu seksualnym kobiet zaczęto nazywać chorobami. To nie tylko sukces semantyczny, ale otwarcie nowego rynku leków.
Film można obejrzeć na http://www.iplex.pl/filmy/orgazm-sp-z-oo,1797
Info: http://www.iplex.pl/filmy/orgazm-sp-z-oo,1797