– To taka specjalna seria: Pan Domu.
– A Ty myślisz, że żołnierze nie mają żon, dzieci, domu? Mają oczywiście i też powinni się nimi zajmować.
Widziałam na jego twarzy, że moje tłumaczenie trafiło do niego. Był bardzo zaintrygowany i analizował długo…
Jednym z ważnych elementów socjalizacji dzieci są zabawki. Jak wyjaśnia Brian Sutton-Smith: Zabawa pomaga dziecku poznać świat czterema podstawowymi metodami – poprzez naśladowanie, eksplorowanie, próbowanie i konstruowanie. Zabawki przekazują informacje na temat ról społecznych, którymi dzieci nasiąkają podświadomie od najmłodszych lat. Dziewczynkom kupuje się głównie lalki, przygotowując je do roli Pani Domu i mamy.
Chłopcom kupuje się zabawki edukacyjne, elektroniczne i konstrukcyjne. Ich zabawki związane są z funkcjami publicznymi – umiejętnościami zawodowymi. Zabawki dla dziewczynek zwykle ograniczają się do rozwijania umiejętności potrzebnych w sferze prywatnej bądź pielęgnacji i opieki nad innymi ludźmi. W rezultacie dziewczynka otrzymuje zestawy mebli, naczyń kuchennych, środków czystości w ten sposób imitować zabawę w dom. Zestawy do projektowania mody lub wykonywania biżuterii czy makijażu, aby dbała o swój wygląd i wyglądała jak księżniczka. I wspomniane już zabawki rozwijające potrzebę pomagania i usługiwania innym, czyli lalki niemowlaki, czy zestawy dla małych pielęgniarek. Dziewczynka ma do dyspozycji żelazka, maszyny do szycia, deski do prasowania, mopy, wiaderka, miotły, talerze, filiżanki, szminki, cienie do powiek… Chłopcy mogą wybierać od super bohaterów (Action Man, Batman itp. ) po różnego rodzaju zawody od policjanta, po naukowca i odkrywcę. Chłopiec ma do wyboru barwny wachlarz tożsamości. Jednak w tym szerokim zestawie nie ma zabawek, w których miałby być ojcem, czy Panem Domu. Nie ma zestawu z niebieskim mopem, ścierką czy wiaderkiem. Tak jak i nie ma niemowlaków, którymi mogliby się bawić chłopcy, przygotowując się do roli ojca.