Caroline Myss
Dwudziestoośmioletni Allen zgłosił się do mnie z prośbą o konsultację, twierdząc, że boi się kobiet i potrzebuje pomocy, aby zrozumieć przyczyny tego stanu.
Jak pokazuje przypadek Allena, nie jest łatwo prowadzić zdrowe życie seksualne, stojąc w obliczu wielu negatywnych przekazów na temat seksu, jakie obecne są w naszej kulturze.
Dwudziestoośmioletni Allen zgłosił się do mnie z prośbą o konsultację, twierdząc, że boi się kobiet i potrzebuje pomocy, aby zrozumieć przyczyny tego stanu. Przeprowadzając analizę intuicyjną, odebrałam wrażenie, że jest impotentem, i mocno poczułam, że uważa siebie za zboczeńca, choć nie wydało mi się, by kiedykolwiek kogoś molestował. Jego energia nie świadczyła także, aby sam był obiektem molestowania seksualnego w dzieciństwie.
Byłam zakłopotana. Podzieliłam się z nim swoimi spostrzeżeniami i zapytałam, dlaczego uważa siebie za zboczeńca.
Odpowiedział, że kiedy był nastolatkiem, wraz z innymi chłopcami uczestniczył w grupowych masturbacjach.
Pewnego dnia do pokoju niespodziewanie weszła matka jednego z chłopców Gdy zobaczyła, co się dzieje, zwyzywała ich od zboczeńców i bezwstydników. Zadzwoniła do matek pozostałych uczestników zajścia i opowiedziała o tym, co widziała.
Następnie opowiedziała o tym dyrektorowi szkoły, do której uczęszczali chłop cy, twierdząc, że są zagrożeniem dla małych dzieci i dziewcząt. Plotka rozeszła się po całym mieście i przez następne lata nauki w szkole średniej wszyscy ich unikali. Gdy tylko skończył szkołę, Allen wyjechał z miasta. Był przeświadczony o tym, że jest zboczeńcem.
Przyznał, że jest impotentem i że jeszcze nigdy nie był z kobietą.
Stwierdziłam, że grupowa masturbacja jest zjawiskiem tak rozpowszechnionym wśród nastolatków, że może być traktowana jak rytuał inicjacyjny. „Nie wierzę w to”, odpowiedział Allen.
Ustaliliśmy, że zwróci się o pomoc do terapeuty, aby uwolnić się od swojego problemu i zrozumieć, że to doświadczenie nie świadczy o perwersji.
Fragment tekstu pochodzi z książki „Anatomia duszy. Siedem stopni mocy i uzdrowienia” autorstwa Caroline Myss, Kraków 2000, s. 174-175.