Teraz, jeśli nadejdzie sprzyjający moment, bezmyślni politycy i polityczki mogą tę ustawę przegłosować i wejdzie ona w życie. A będzie to oznaczało, że do przerywania ciąży nie będzie miała prawa żadna kobieta ani dziewczynka bez względu na okoliczności, nawet zgwałcona 11-latka! Trzeba będzie donosić ciąże z gwałtów, kazirodztwa, także wtedy, jeśli ciąża będzie zagrażała życiu kobiety.
W całej Europie, z wyjątkiem niechlubnych wyjątków (Polska!), ciążę można usunąć w pierwszych jej tygodniach z przyczyn zdrowotnych oraz społecznych – od Rosji, Ukrainy i Czech po Hiszpanię i Portugalię. Polkom prawo do decydowania o donoszeniu/przerwaniu ciąży przysługiwało od 1956 do lat 90. Niestety, w wolnej Polsce politycy zdecydowali, że kobiety są zbyt głupie, żeby samodzielnie mogły podejmować decyzję i to prawo zostało odebrane. Jeszcze kilka lat wcześniej nikomu nawet by nie przyszło do głowy, że w wolnym, demokratycznym i niekomunistycznym państwie coś takiego w ogóle może się wydarzyć. Do wczoraj też nikt nie przypuszczał, że politycy mogą chcieć nie odrzucić od razu ustawy-bubla, a jednak jej nie odrzucili. Co nimi kieruje? Czy nie rozumieją, że skazując kobiety na śmierć (jeśli kobieta w wyniku ciąży umrze, tak jak Agata Lamczak, której lekarze odmówili leczenia), nie ochronią niczyjego życia? Czy nie rozumieją, że zmuszanie do rodzenia dziewczynek czy zgwałconych kobiet, to łamanie im życia i wpędzanie w depresję? Czy nie rozumieją, że rodzenie niechcianego dziecka to trauma i dla dziecka i dla kobiety, która nie chce być matką?
Zobacz też: Jestem za PRAWEM do przerywania ciąży. Co to znaczy?
Jeśli chcesz, żeby osoby, które zagłosowały za dalszą pracą nad tą antydemokratyczną ustawą, poczuły, że patrzymy im na ręce, napisz do nich. Nie bądźmy obojętne. To się już dzieje. Jeśli uznamy, że to nie nasza sprawa, politycy i polityczki utwierdzą się w przekonaniu, że mogą zrobić wszystko, a i tak na nich/nie zagłosujemy i pozwolimy im, aby w dalszym ciągu decydowali/ły o naszym życiu. Nawet, jeśli zdecydują, że kobiety w Polsce mają mniejsze prawo do życia niż płody.
Przykładowe wzory listów i adresy Posłanek znajdziesz tutaj. Możesz napisać coś od siebie, a potem, jeśli zechcesz, udostępnić tekst w Internecie, tak żeby inne osoby też mogły z tego skorzystać. Akcja na Facebooku tutaj.
I jeszcze jeden apel – powiedz o tym, co się dzieje swoim koleżankom, przyjaciółkom, siostrom i znajomym. Zadziwiająco wiele osób nie wie, co się dzieje. Tak długo, jak jesteśmy obojętne/ni, tak długo pośrednio dajemy przyzwolenie na to, co się dzieje. Ty być może wiesz, że sama nigdy nie usunęłabyś ciąży, ale czy – mimo tego – nie uważasz, że dobrze jest, gdy każda kobieta może zdecydować sama za siebie/ z mężem / z partnerem/ z mamą/ ze swoją rodziną/ ze swoim lekarzem, co zrobić?
Jeśli na swojej stronie, blogu itd. masz ad taily lub możliwość wstawiania reklam, obrazków, możesz wrzucić tam przykładowy banerek przekierowujący to tej strony lub innych, na których znajdują się treści listów do Posłanek lub informacje o głosowaniu, np. taki jak ten z lewej. Możesz też zrobić swój własny i podesłać go, umieścimy go do pobrania tutaj. Jeśli masz pomysł na to, co na takim banerku może być napisane - zostaw hasła w komentarzach.
Oto sprawozdanie lekarza okręgowego i sądowego: „. Dziesięcioletnia dziewczynka, nadużyta płciowo przez swego ojczyma, zaszła w ciążę. Zarówno lekarz właściwego szpitala, jak i kierownictwo uniwersyteckiej kliniki kobiecej odmówili pomocy powołując się na § 218 niemieckiej ustawy karnej. Również odniesienie się do misterium sprawiedliwości pozostało bez skutku. Dziecko musiało płód donosić.” Cytują i inny wypadek, gdy dziecko, mniej więcej w tym samym wieku, zapłodnione przez własnego ojca, gdy mu odmówiono przerwania ciąży, skończyło samobójstwem! Dodajmy, że dziecko urodzone przez takie dziecko niezdolne jest do życia i rychło umiera; cała więc męczarnia jest „społecznie” daremna.

Dobra strona tej sprawy jest taka, że ustawa antyaborcyjna stała się tematem. Właśnie ruszyło zbieranie podpisów pod ustawą liberalizującą aborcję. Wystarczy, że i my zbierzemy 100 tys. podpisów i Sejm też będzie musiał nad nią pracować. Jeśli chcesz w jakikolwiek sposób zaangażować się w zbieranie podpisów/nagłaśnianie zbierania, przejdź na stronę TAK dla Kobiet i zapoznaj się z możliwościami działania.
31 sierpnia 2011 roku odbyło się głosowanie. Sejm, przewagą - UWAGA! - 5 głosów (191 do 186) odrzucił ten projekt. Z jednej strony - możemy odetchnąć, z drugiej - przewaga osób przyznających kobietom prawo do życia była bardzo mała. Gdyby 5 osób zmieniło zdanie, nie przyszło na głosowanie lub wstrzymało się od głosu, mielibyśmy prawo jak Nikaragua, w której i zgwałcone 11-latki muszą rodzić dzieci.
Zobacz też:
Podziemne państwo kobiet - film o nielegalnej aborcji w Polsce| # 63 | 2011.08.18, 18:14 |
![]() pannaPe | ja bym powiedziała, że kasa i podatki, bo to zmusi kobiety do zabezpieczania się tabletkami anty, tak na wszelki wypadek. i pewnie chwila moment i wejdą jakieś pigułki dla małolat, w razie gwałtu żeby nie zaszły. a lenistwo i kościółek nasz kochany - też się z tym zgodzę. |
| # 62 | 2011.08.03, 05:29 |
![]() Qwax | Prawdziwymi powodami podejmowania przez (p)osłów takich decyzji jest połączenie głupoty z lenistwem i strachem, wykorzystane przez handlowców z firmy zwanej "kościołem" w celu zapewnienia sobie dopływu gotówki. Nie wystarczy żeby Polska była wolna - aby być wolnym trzeba mieć wolność w sobie, wolność myślenia bez kagańca "etyki parafialnej czy socjalistycznej" (to wszystko jedno liczy się kaganiec). A przy okazji - kto to są "politycy" i w jaki sposób mogą "decydować", że kto jest za głupi? Kobiety będą głupie dopiero wtedy gdy w to uwierzą!!! Pozdrawiam |
| # 61 | 2011.07.31, 19:02 |
![]() gość | dziewczyno, opanuj się trochę i spuść z tonu. "Niestety, w wolnej Polsce politycy zdecydowali, że kobiety są zbyt głupie, żeby samodzielnie mogły podejmować decyzję" - mogłabys zadać sobie trochę trudu, i zamiast wypisywać takie dyrdymały, zorientować się jakie są PRAWDZIWE powody takiej decyzji. pozdrawiam |
| # 60 | 2011.07.30, 23:53 |
![]() tomek | Tak jest! Najważniejsze to zacząć działać. Gderaniem nikt jeszcze nic nie osiągnął. A zobacz, organizacje prolife uzbierały podpisy pod petycją? Uzbierały. Czy ktoś się przejął, że to zbierane było po kruchtach? Nikt. Posłowie nie odrzucili? Nie. Więc jaki wniosek? Jak się postaramy to damy radę! Dziewczyny, to o was chodzi, kurde, żeby jeszcze facet musiał namawiać. |
| # 59 | 2011.07.30, 20:14 |
![]() V. | E. . . ustawa jest napisana i zaraz zacznie się pod nią zbieranie głosów, co zresztą napisane jest na dole artykułu. Też możesz się włączyć. A petycje zawsze są dobrymi pomysłami, szczególnie, że już wiele posłów i posłanek odpowiedziało, a w akcję wysyłania włączyło się wiele kobiecych mediów, m. in. Wysokie Obcasy. Zresztą, możesz sobie też zobaczyć grupę na FB. Wszystko działa, jak należy! |
| # 58 | 2011.07.30, 19:49 |
![]() Qwax | Oczywiście, ale petycję to sobie można. . . . i tak też zostanie potraktowana. Jak naprawdę chcecie coś zrobić to napiszcie ustawę - w końcu kobiety są również prawnikami. . . Zacznijcie może od ustawy która wprowadzi obowiązek głosowania KAŻDEJ ustawy zgłoszonej przez większą ilość osób niż średnia z ilości głosów które otrzymali posłowie w czasie wyborów. |
| # 57 | 2011.07.29, 22:47 |
![]() tomek | Zorganizujmy się, Porozumienie Kobiet 8 Marca, Partia Kobiet, Fundacja Boela, Federacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny, KPH, Feminoteka i wiele innych już planują obwatelski protest i zbieranie podpisów pod petycją do (p)osłów. Każdy głos będzie się liczył! Projekt nowej ustawy jest już gotowy. Pomożecie?! |
| # 56 | 2011.07.28, 20:52 |
![]() Qwax | Niestery masz rację, ale jak to zmienić ?! |
| # 55 | 2011.07.28, 19:10 |
![]() Karola | Nie wiem już w jaki sposób tłumaczyć otaczającym mnie ludziom głupotę tej ustawy antyaborcyjnej. Denerwuję się na samą myśl, że banda łysiejących staruchów po podstawówce ma decydować o mojej macicy i o moim życiu i jeszcze brać za to pieniądze z moich podatków. Ręce opadają. . . . . . |
| # 54 | 2011.07.28, 12:50 |
![]() Gunia | @szklany sufit: precz z eufemizmami! Szklany sufit to po prostu dyskryminacja kobiet. |
| # 53 | 2011.07.28, 10:42 |
![]() Gunia | @Qwax: Błędnie odczytałeś metaforę, szklany sufit odnosi się do przeźroczystości szkła nie to jego kruchości. Szklany sufit to zjawisko, kiedy wykwalifikowana w swoim zawodzie kobieta, awansuje w swojej karierze tylko do pewnego momentu, a następnie jej kariera staje w miejscu, mimo, że mężczyźni o tych samych lub mniejszych kwalifikacjach i/lub doświadczeniu awansują wyżej w jej firmie/organizacji. Niemniej jednak "nikt" nie jest w stanie zobaczyć tego sufitu bo praktycznie nie ma żadnych przeciwwskazań do jej dalszej promocji (poza tym, że jest kobietą, ale tego nikt nie powie). Szkło jest w tym przypadku zbrojone i nie do rozbicia w żaden sposób. Jej przełożeni na pytanie o to dlaczego nie awansuje, odpowiadają "chcieliśmy dać szansę młodeny Iksińskiemu, wydaje się obiecujący" , "bardzo dobrze się sprawdza na obecnym stanowisku, więc po co ją przenosić" - unikanie, lub " a co, nie podoba jej się obecne stanowisko" - onieśmielanie/zawoalowana groźba. Oczywiście szkło owe jest niewidzialne dla wszystkich, którym ten układ odpowiada, ale poza tym nie ma żadnych właściwości szkła, jest twardsze niż beton. Używanie metafor zawsze jest ryzykowne, ktoś w szklanym suficie dostrzeże kruchość szkła, inny pomyśli, że nic piękniejszego od kryształowych nocy. . . |
| # 52 | 2011.07.27, 20:02 |
![]() Qwax | Ad Voca trochę mnie nie było. . . więc trochę przeskoczyłem, ale w odpowiedzi na odpowiedź pragnę zwrócić uwagę że "szklany sufit" jest ze szkła - materiału dosyć kruchego, a kwestia parytetów jest idiotyzmem u samej zasady. Jak ktoś (kobiety) uważają że mają za mało miejsc w parlamencie to niech założą własną partię, na listach umieszczą 100% kobiet, wygraja wybory i niech idiotyczne pomysły z parytetami wsadzą pomysłodawcom w d. . . tam gdzie słońce nie dochodzi. (zresztą nie tylko te pomysły!!!) |
| # 51 | 2011.07.21, 20:19 |
![]() Wilczyca | I z tego wielkiego "szacunku" nie poddali podpisów weryfikacji, żeby przypadkiem nie wyszło, że połowa jest zdublowana, albo podrobiona. Jestem stuprocentowo pewna, że jak pójdzie do sejmu projekt liberalizacji ustawy to każdą podpisaną osobą prześwietlą do rozmiaru buta. W normalnym kraju nie powinno w ogóle być mowy o pracach nad ustawą tak koszmarną. A gdyby ktoś wniósł projekt do sejmu o obowiązkowym odcinaniu jednego jądra męskim noworodkom to też by pracowali nad nim z szacunku dla osób podpisanych? |
| # 50 | 2011.07.21, 18:45 |
![]() tph | Damn. . . Poczytajcie w kontekście. . . Projekt i tak nie przejdzie, Schetyna bodajże powiedział, że przyjmują go do czytania tylko z "szacunku dla tych, którzy go podpisali", ale na pewno go nie poprą. A Wy tak klepiecie i powtarzacie ślepo. . . |
| # 49 | 2011.07.21, 15:18 |
![]() nikt | legionnaire Do: www. paulicjada. pl nie rozumiesz pewnej sprawy. Ludzie to z reguły kretyni. Jeżeli dasz im możliwość samodecydowania o sobie to się zrobi ogromny bałagan, pozabijają się. Zezwolenie aborcji w ekstremalnych przypadkach jest dobre - ale konsekwencje tego nie są. Dlaczego? Proste. Jak udowodnisz gwałt? Do kliniki zaczną się zgłaszać młode dziewczyny, które chcą się pozbyć dziecka ze względu na swoją głupotę, a nie ze względu na gwałt. No i będą robiły z siebie ofiary - 'zgwałcił mnie a potem zaginął bez śladu'. A tak na prawdę ciąża zdarzyła się w dyskotekowej toalecie. Co wtedy? Ludzi trzeba trzymać krótko, bo potem się rodzą patologie. Pozdrawiam Ludzie kretynami z reguły z jakiej reguły ? A Ciebie nie trzeba trzymać krótko? Może nie należysz do gatunku ludzi? Jeśli tak jest to nie wypowiadaj się w ludzkich sprawach . Jeśli czujesz się odpowiedzialny za mnie to znaczy że z jakiejś twojej dziwacznej reguły stawiasz się wyżej ode mnie . Ja człowiek mówię Ci poszołwąt ,bo odpowiedzialny to możesz być tylko za swoje gacie |
| # 48 | 2011.07.17, 21:55 |
![]() Noelle | . |
| # 47 | 2011.07.14, 14:04 |
![]() Gunia z Grodu Kraka | Jestem przeciwna zmuszaniu ludzi do czegokolwiek od mycia zębów, przez pracę po rodzenie dzieci. Do tego uważam, że przymus obniża jakość wszystkich działań. Jak każdy ma wybór, to jest odpowiedzialny za swoje wybory i ponosi konsekwencje, a jak wyboru nie ma to kto ma ponosić konsekwencje i dlaczego? Jak można na kimś wymuszać coś, co czyni go niewolnikiem na co najmniej 18 lat? Jakbym miała zużywać swoje siły i przychody przez 20 lat na coś czego nie chcę, bo taka jest polityka państwa to chyba szlag by mnie trafił. Macierzyństwo jest piękne tylko wtedy, kiedy jest chciane, inaczej jest takie, jakie jest. Bite, porzucane, głodne, wykluczone intelektualnie i społecznie dzieci, chowane przez matki z przymusu. |
| # 46 | 2011.07.13, 19:49 |
![]() Voca | @Wilczyca - No co Ty:) To trole powinny przepraszać :) Ale moim zdaniem dyskusja z fanatykiem jest . . . e. . . no wiesz:) |
| # 45 | 2011.07.13, 19:41 |
![]() Wilczyca | Przepraszam :( |
| # 44 | 2011.07.13, 19:38 |
![]() Voca | Nie karmić troli, proszę! |
| # 43 | 2011.07.13, 17:06 |
![]() Wilczyca | @legionnaire Tak, najlepiej zakazać wszystkiego, zwłaszcza alkoholu, bo przecież WSZYSCY będą alkoholikami. Aż mi się nie chce wierzyć w to co czytam. Z tym gwałtem przegiołeś/ przegiełaś. Nawet nie wiesz jak trudno wyegzekwować legalną aborcję zgwałconej kobiecie. Oczywiście niech aborcja będzie nielegalna i niech powrócą brudne zielarki z szydłem. Kobieta jest człowiekiem i jeśli ciąża jest wynikiem głupoty to tym bardziej jeśli nosicielka chce ją przerwać powinna mieć do tego święte prawo, tak samo przypadki zawodzące antykoncepcji, że o podstawach jak ratowanie zdrowia i życia nie wspomnę. Nie jesteśmy inkubatorami, ani maszynkami do rodzenia, jak kobieta nie chce dziecka jej święte prawo ciążę przerwać. |
| # 42 | 2011.07.13, 14:21 |
![]() legionnaire | Do: www. paulicjada. pl nie rozumiesz pewnej sprawy. Ludzie to z reguły kretyni. Jeżeli dasz im możliwość samodecydowania o sobie to się zrobi ogromny bałagan, pozabijają się. Zezwolenie aborcji w ekstremalnych przypadkach jest dobre - ale konsekwencje tego nie są. Dlaczego? Proste. Jak udowodnisz gwałt? Do kliniki zaczną się zgłaszać młode dziewczyny, które chcą się pozbyć dziecka ze względu na swoją głupotę, a nie ze względu na gwałt. No i będą robiły z siebie ofiary - 'zgwałcił mnie a potem zaginął bez śladu'. A tak na prawdę ciąża zdarzyła się w dyskotekowej toalecie. Co wtedy? Ludzi trzeba trzymać krótko, bo potem się rodzą patologie. Pozdrawiam |
| # 41 | 2011.07.12, 17:11 |
![]() Voca | @Qwax - Jakaś część z nas nie robi tak, jak mówisz. Inną rzeczą jest jednak szklany sufit czy brak parytetów. Ale tak, masz rację, możemy podziękować oświeconym paniom posłankom za to, że sobie i nam życzą śmierci:( |
| # 40 | 2011.07.12, 15:41 |
![]() Qwax | Tak sobie czytam ten wątek i zaczyna mnie powoli brać choroba na "ch". Dlaczego te biedne, gnębione kobiety, które: - WYCHOWUJĄ następne pokolenia; - są szyjami KRĘCĄCYMI głowami rządzących; - RZĄDZĄ w kuchni i w sypialni jednocześnie: - zapełniają kościoły - pędzą z dzieckiem do chrztu jak tylko się urodzi - pozwalają swoim dzieciom iść 'na księdza' - nie wyrzucają z domu (z łóżka, od stołu) posłów idiotycznie głosujących - nie skrzykują się i nie zakładają partii, w celu ochrony własnych praw - itd. itp. ? Przecież Wy kobiety macie w rękach wszystkie atuty by rządić. . . a tylko dajecie d. . . |
| # 39 | 2011.07.11, 12:52 |
![]() Wilczyca | Czytam właśnie "Piekło kobiet trwa", jest tu o dziewczynie, której lekarka nie chciała wypisać recepty na tabletki anty. Przypomniało mi się jak sama mając 19 lat poszłam do gina po tabletki (mama mi wpoiła, że jeśli seks to trzeba się dobrze tabletkami zabezpieczać), chodziłam do niej od dawna, znała mnie. Powiedziałam jej (lekarce) o co chodzi, a ona mi na to "A po co ci tabletki? Przecież jesteś taka młoda!". Ręce opadają, poszłam do prywatnego gabinetu i już kłopotu nie było. |
Kobiety dla kobiet: Zabieg z Jane
Wysłuchanie publiczne ”Dzieci In Vitro”
Aborcja legalna do 12. tygodnia - projekt
Aborcja nie powoduje depresji
W krajach UE o restrykcyjnym podejściu do aborcji więcej kobiet przerywa ciążę [BADANIE]
AwaS:
Lalka25, wszystko w \"normie\", tzn. OK.
gosc:
dalbym ciorgazm iejeden silny moim 20cm penisem aaaa w pu pozycjach
Gunia:
@h-s: Krew ma temperaturę ciała i często nie czuć, że coś cieknie.