dział: problemy

Lanie a seks

Jonathan J. Donahue i Susan
dodano: 2010.06.03
Długofalowe szkody dla seksualności, jakie powoduje bicie

Gdy uderzane są pośladki osoby płci żeńskiej, krew napływa do sromu. Jest element seksualny w czymś, co rzekomo ma dotyczyć „dyscypliny” i sprawić, by dziecko „słuchało”. Chciałabym, by ci rodzice, którzy biją, byli świadomi elementu wykorzystania seksualnego, jakie ma miejsce podczas lania.


Przeważnie nie traktuje się bicia i wykorzystania seksualnego w tych samych kategoriach. Przeciętny człowiek wie, że wykorzystanie seksualne jest szkodliwe i nielegalne, natomiast bicie jest legalne i powszechne. Pracując jako terapeuta z dziećmi i młodzieżą, często spotykam rodziców, którzy biją swoje dzieci, i frustrują mnie ich nonszalanckie zapewnienia, że jest to nieszkodliwe i konieczne.  


Wielu doradców, rodziców oraz nauczycieli, by pomóc dzieciom zapobiec wykorzystaniu seksualnemu, tłumaczy im, że ich części intymne to te, które są zakryte, gdy mają na sobie kostium kąpielowy. Rzecz jasna przede wszystkim chodzi o genitalia. Jednakże, kostium kąpielowy zakrywa również pośladki, i uczy się dzieci, by tam nie dotykać innych i by przy ludziach nie obnażać tej części ciała.



Co się dzieje, gdy dziecko dostaje „lanie”?

Co się dzieje, gdy dziecko otrzymuje lanie? Część ciała, którą nauczyły się uważać za prywatna, jest nagle dotykana na siłę przez dorosłego. A dziecku wmawia się, że to jest w porządku. Nagle pojęcia stają się niezrozumiałe.


O krok dalej posuwają się niektórzy rodzice, ściągając spodnie dzieciom, by obnażyć ich pośladki. Po pierwsze, to, gdy ma się nagle ściągane spodnie, ta sytuacja nie różni się tak wiele od tego, jak ma się zdzierane ubranie przez gwałciciela. Rodzice regularnie dokonują takie symboliczne gwałty. Będąc traktowanym w tak intruzywny sposób czuje się całkowicie znieważonym.


Ta chroniona, intymna część ciała jest nie tylko widoczna, ale i brutalnie stymulowana. Niektórzy dorośli uważają, że upokorzenie musi być częścią składową „uczenia się”. Mogą kazać dziecku wykonywać towarzyszący temu rytuał, np. by przyniosło pas lub kij, który ma być na nich użyty, by samo ściągnęło spodnie lub by liczyło razy na głos.


Gdy to ma miejsce, oczywistym jest, że rodzic nie poprzestał na ukaraniu. Uważam, że jak najbardziej posunął się do przyjemności - swojej własnej przyjemności - sadystycznego haju władzy nad słabszą istotą.



sm.JPGPodniecenie seksualne jako element lania a SM

Chociaż ból, upokorzenie i strach są głównymi reakcjami ofiary, może też pojawić się pewien element podniecenia, choć praktycznie nieświadomy w porównaniu z zalewającymi zmysły wstydem, złością i bezradnością.


Ta oszałamiająca mieszanka może manifestować się na wiele dysfunkcyjnych sposobów w późniejszym dzieciństwie i w wieku dorosłym. Wystarczy przyjrzeć się naszej kulturze, by to dostrzec. W większym mieście, biorąc do rąk tygodnik o sztuce, znajduje się duży wybór drogich dewiacyjnych uciech. Jest wiele klubów, dokąd można się udać, gdzie można dostać lanie, być biczowanym czy upokorzonym. Jest dostatek seks-telefonów o tej tematyce. „Scena”, jak to nazywają uczestnicy sadomasochizmu, staje się coraz bardziej widoczna i akceptowana.


Jonathan J. Donahue

 

komentuj























autor:

komentarze (1 - 19)

czytaj wszystkie komentarze:  »
# 192011.08.23, 14:18

Wreszcie szczęśliw
Całkiem niedawno jak wracałam z pracy, stałam na przejściu dla pieszych. Swiatło się zmieniło przed chwilą na czerwone więc stałam. Ale na środku zobaczyłam młodą mamę, dziecko i panią starszą. Matka wymierzyła dziecku klapsa za to że dziecko wybiegło na czerwonym, przy tym jej krzyki i nerwy były tak głośne i widoczne dla wszystkich. Jakiś młody mężczyzna powiedział do drugiego: co to za matka jest. Dziecko płakało a ona zabraniała mu nawet płakać( chyba po to żeby nie słyszeć że go skrzywdziła,był to chłopiec mały) i wyzywała tylko. A pani starsza pochwalała zachowanie matki. Ja zamarłam w bezruchu, przypomniałam sobie jak bardzo ja sama byłam zależna od własnych rodziców, poczułam się znowu tak samo jak kiedyś. Chciałam coś jej powiedzieć ale nie odważyłam się. Żałuje że tego nie zrobiłam chociaż to pewnie by nic nie zmieniło.
# 182011.08.23, 14:00

Wreszcie szczęśliw
O właśnie Gosia dzieci stają się posłuszne i grzeczne tylko ze strachu przed kolejnym biciem,upokorzeniem,krzykiem,klapsem. A tak naprawdę rodzice tracą zaufanie dziecka na zawsze. Widzę że miałaś mądrą matkę,skoro umiała przeciwstawić się swoim rodzicom, pewnie była przez nich bita i pamięta jakie to zło.
# 172011.08.23, 13:29

Gosia
@Gunia Pasuje do tego jeszcze jeden cytat Picassa "Współczesna młodzież jest okropna, ale najgorsze jest to, że my już do niej nie należymy"
Bicie dziecka jest tylko wyładowaniem tego czego dorosły nie umie wyrazić normalnymi słowami, wyrazem bezradności. To brak umiejętności nawiązania komunikacji z drugą osobą. Tak samo jak zdarza się bójka miedzy dzieciakami bo kłócą się o zabawkę. Między dorosłymi też przecież dochodzi do spięć w których jedna osoba ma ochotę przyłożyć drugiej, ale tego nie zrobią bo są ograniczeni przez kulturę i świadomość problemów jakie może to wywołać. Dziecko jest bite bo dorośli patrzą na nie jak na swoją własność, w końcu nie pozwie do sądu, ani nie odda.
Wiem że moja mama swoim rodzicom zabroniła mnie bić, gdy byłam pod ich opieką. Raz czy dwa zostałam wyszarpana za ucho ale po pierwsze nie mam pojęcia za co, a po drugie nauczyło mnie to tylko tego aby nie robić przy dorosłych tego co mogło by im się nie spodobać, a jak trzeba to kłamać. Nie byłam przez to ani bardziej bezpieczna, ani lepiej wychowana, po prostu umiałam udawać grzeczna dziewczynkę i dalej robiłam swoje.
# 162011.08.23, 13:19

Voca
Lanie jest rzeczą obowiązkową tylko na senasach SM. A i coś to bicie się różni od tego, które dostają dzieci. Dzieci nie chcą być bite. A ci, którzy sobie taki sens fundują, chcą być bici. Ech. . . Dzięki za dyskuję, może ktoś to przeczyta i przemyśli.
# 152011.08.23, 12:46

Wreszcie szczęśliw
Właśnie Gunia zgadzam się.
Pan JA napisał:oczywiscie, ze lanie jest rzecza obowiazkowa, ale. . . z rozsadkiem, za powazne przewinienia i po tlumaczeniach slownych. ps koniecznie na goly tylek, bo tylko takie lanie ma sens.
Czy pan\i by chciał\aby być lana z rozsądkiem przez mężą\żonę, partnera,partnerkę czy pracodawcę?Podkreślam lanie by było z rozsądkiem ,dla dobra,za poważne przewinienia,po tłumaczeniach słownych i koniecznie na goły tyłek. Czy naprawdę tak trudno się wczuć w to co odczuwa inny człowiek?Czy lepiej uciekać od własnego cierpienia krzywdząc innych?
# 142011.08.23, 12:31

Wreszcie szczęśliw
Też czytałam taki artykuł"historia wykorzystywania dzieci",drastyczny w swych opisach. Ukazał mi on tą prawdę wciąż jeszcze skrywaną bo przecież w telewizji tego nie powiedzą. Rodzice się boją że to by podważyło ich autorytet. Pokazał mi to że próbowałam od tego uciec stosuje całe społeczeństwo. Całe społeczeństwo stosuje "wyparcie" ,minimalizowanie krzywd i wiele innych. Ludzie powoli się budzą z tego. Ale jak widać nie wszyscy w tym samym czasie
# 132011.08.23, 12:19

Gunia
Myślący pomija fakt, że dawniej lanie dostawały nie tylko dzieci, ale również terminatorzy od majstrów, uczniowie od nauczycieli, żony od mężów, pracownicy od przełożonych i podwładni od swoich panów, czyli jakoś potrzeba lania nie ustawała po osiągnięciu przez dziecko dorosłości mimo, że lano wtedy mocno bez litości a czasem i do śmierci. Ciekawe jak by tego bronił i czy chciałby aby mu szef wymierzał chłostę za spóźnienie się do pracy, albo kanar za to, że zapomniał biletu, przewodniczący partii za to, że gosował na przeciwników, przemoc i demokracja po prostu nie pasują do siebie.

Znalazłam dość sławny cytat Sokratesa "Dzisiejsza młodzież kocha luksus, miewa manie, gardzi autorytetami. Odpowiada rodzicom, zakłada nogę na nogę i tyranizuje nauczycieli" datowany na ponad 2 tysiące lat temu. Po duńsku znalazłam dłuższy, ale po polsku nie mogę znaleźć więcej, a nie podejmuję się przekładać. Cytat ten dowodzi raczej tego, że młodzież od zawsze budziła w dorosłych zazdrość bliską nienawiści. Młodość, radość, beztroska jest obrazą dla każdego, kto swoją świeżość utracił i wywołuje chęć uzyskania kontroli i zniszczenia obrazoburczego stanu rzeczy. Wydaje mi się, że jedynym powodem bicia, jest to, że samemu było się bitym i kropka. Dodawanie, że wyrosło się na porządnego człowieka to zasłona dymna (że niby dla dziecka też jest w tym jakieś dobro).
# 122011.08.23, 11:35

Gunia
Mnie też, jak czytam opisy kar cielesnych i tortur stosowanych do niedawna również w Europie, a stale poza nią, wydaje się, że drzewiej ludzkość nie była w dużo lepszej kondycji niż teraz. Bądź co bądź nie codziennie wybijamy całe narody a do niedawna była to norma. . .
# 112011.08.23, 10:58

Wreszcie szczęśliw
O wy dorośli ludzie zapomnieliście już jak sami byliście dziećmi. Czego oczekiwaliście wtedy?Ja tylko raz dostałam lanie od matki a tak po za tym to były klapsy. Stałam się tak posłuszna że nawet klapsów nie było. Rodzice też często powtarzali "dzieci i ryby głodu nie mają". I ja nie miałam. Jak miałam powiedzieć komukolwiek o tym że ojczym mnie molestuje seksualnie skoro nie miałam wsparcia i zrozumienia nawet od własnej matki. Dziecku potrzebna jest miłość do przeżycia. Nawet jak jej nie dostanie to sobie ją wmówi. I jeszcze jedno jest przykazanie"czcij ojca swego i matkę swoją" nakazujące być za wszystko wdzięcznym i zawsze wybaczać wszystko rodzicom. Dlaczego nie ma takiego przykazania odnoszącego się do dzieci. A może jest tylko że rodzice go nie rozumieją i nie praktykują. Bo w końcu napisane jest" nie rób bliźniemu co Tobie nie miłe". A dziecko to przecież w końcu bardzo bliski człowiek dla rodziców. Dlaczego więc nie traktować go z miłością,z uwagą. z szacunkiem i poważnie. Ono na to też zasługuje. Tak samo jak dorosły. Uważacie że dziecko trzeba ukształtować bo jest jeszcze małe. Ale ono ma już swój charakter i zdolności. Trzeba je wspierać i pokazywać co złe co dobre. Ono zrozumie. A kara nie powinnno być lanie czy klapsy
# 102011.08.23, 10:30

Wreszczie szcześliw
Do myślacego: właśnie cała ludzkość była dysfunkcyjna. A jak myślisz skąd tyle wojen na świecie?I jak myślisz czy taki Hitler urodził się zły?Co spowodowało że zabił tyle ludzi?
# 92011.07.19, 21:34

Voca
Tylko nie bijcie dzieci za granicą, bo mogą wam je odebrać. Bicie jest głupie i jest czymś "normalnym" TYLKO w Polsce. Ale pewnie żadne argumenty nie trafią, bo jak się nie ma argumentów, to zostaje tylko siła :(
# 82011.07.19, 19:34

ja
oczywiscie, ze lanie jest rzecza obowiazkowa, ale. . . z rozsadkiem, za powazne przewinienia i po tlumaczeniach slownych. ps koniecznie na goly tylek, bo tylko takie lanie ma sens.
# 72011.06.06, 18:16

??????????????????
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
# 62011.01.23, 22:18

Voca
A co Antek, prowadzisz klub SM i chcesz mieć więcej klientów? Czy może Twoi rodzice Cię tak "wychowywali" i teraz musisz oddać słabszemu?
# 52011.01.23, 19:04

Antek
Lać, lać i jeszcze raz lat, a te bezstresowe bzdety, to sobie wsadźcie w. . . zresztą, efekty "bezstresowego" wychowania widać na co dzień.

ps oczywiście lać, ale z rozsądkiem (nie za każdą bzdurę).
# 42010.09.03, 11:59

Voca
@Myślący - polecam Ci książkę Od nałogu do miłości. Może jak poczytasz wpomienia seksoholiczek o typie uzależnienia masochistycznym, które były w dziećiństwie bite przez ojca, to zmienisz zdanie. Przemoc: psychiczna, fizyczna i seksualna szkodzi dzieciom. Wśród seksoholików prawie 100% (bo 97%) osób to te, które doświadczyły któregoś rodzaju wykorzystania w dzieciństwie. Wg danych z ww książki 72% osób uzależnionych od seksu doznało w dzieciństwie przemocy fizycznej (czyt: bicie).
# 32010.08.31, 12:17

Myślący
Gdyby to wszystko była prawda, to cała ludzkość musiała by być dyzfunkcjonalna bo od zarania ludzkości aż do niedawna 99% dzieci dostawało lanie - jak teoria nie sprawdza sie w rzeczywistości nalezy zmienić teorię, a u nas niestety po raz kolejny (marksizm i leniinizm już przerobiliśmy) usiłije się zmienić żeczywistość (zakaz klapsów). Efekty już widać - tak rozwydrzonej, niewychowanej, młodzieży nigdy nie było!
# 22010.06.17, 21:36

Voca
Czas więc na krytyczne spojrzenie i rzetelny artykuł o SM :)

Kto napisze?
# 12010.06.17, 17:43

WildOrchid
Coś w tym jest. Karanie fizyczne łączy się z rozładowaniem napięcia przez zadanie bólu i uzyskanie dominacji nad osobą karaną. Nie mam dzieci (ale gdybym miała, to mam nadzieję, że nigdy bym ich w ten sposób nie ukarała - są inne, bardziej wychowawcze sposoby), ale znam podniecenie, jakie wywołuje takie fizyczne rozładowanie. Kto był sprowokowany do tego, by komuś przyłożyć wie, jakie to satysfakcjonujące uczucie. Porównywalne z orgazmem. Założę się, że gdyby zmierzyć przepływ krwi do genitaliów u bijących, to byłby podobny do tego, jakiego doświadczają podczas oglądania pornografii.
Nie zgodzę się natomiast z faktem, że to bicie jest jedyną przyczyną zachowań S&M. Wiele osób, na których nigdy nie podniesiono ręki uwielbia zabawy w dominację/uległość i nie wyobraża sobie ekspresji swojej seksualności.
Sprzeciwiam się też potępiającemu tonowi, z jakim autorka wyraża się o S&M. Bicie przez rodziców ma się tak do bicia przez partnera za obopólną zgodą jak gwałt do zwykłego, pożądanego stosunku. To zgoda jest kluczowym elementem. To ona oddziela zachowania budujące od niszczących i upokarzających.

podobne artykuły

Seks i aids
Uprawiasz seks? Masz AIDS. Truizm? Tak zdają się jednak twierdzić twórcy mini-testu dla licealistów.
 
Małolaty: seks i przemoc
W pilotażowych warszawskich badaniach o zachowaniach seksualnych nastolatków, prowadzonych przez prof. Zbigniewa Lwa-Starowicza i dr. Michała Lwa-Starowicza, wyłapano, że jako główne źródło wiedzy o seksie gimnazjaliści traktują właśnie Internet.
 
Seks w rozmiarze XL
Wiesz, dlaczego gruba kobieta nie może chodzić wściekła? Bo jeszcze inni pomyślą, że nie dość, że jest wiecznie nienażarta, to jeszcze nikt jej nie chce bzykać.
 
Emancypacyjny warsztat dla kobiet
Wagina wyemancypowana

Emancypacyjny warsztat dla kobiet, poświęcony refleksji i rozmowie o kobiecej seksualności. Jak rozmawiać? O czym rozmawiać? Po co rozmawiać i co rozmowa daje? Jeśli chcesz się czuć pewniej jako kobieta seksualna - w rozmowach - rozwiąż język swojej waginie.
 
Kobiety uprawiające/planujące seks z kobietami - badanie
Badanie WSW - kobiet uprawiających seks z kobietami

Zapraszamy do wzięcia udziału w pierwszym ogólnopolskim badaniu kobiet uprawiających seks (lub mających na to ochotę) z kobietami.
 

najnowsze artykuły

Seks i aids
seksualność kobiet » moje ciało
Seks i aids
komentarze (1)
Uprawiasz seks? Masz AIDS. Truizm? Tak zdają się jednak twierdzić twórcy mini-testu dla licealistów.
 
Leci? Niech leci. Nawet publicznie. O performansie odsłaniającym miesiączkę
seksualność kobiet » miesiączka
Leci? Niech leci. Nawet publicznie. O performansie odsłaniającym miesiączkę
Jak leci? Leci wartko i śmiało. Przedtem zaciskałam nogi i z niecierpliwością czekałam na koniec. Dziś przyjmuję mój okres z sympatią. Bo jest czymś więcej niż tylko wydaleniem krwi ze śluzem z organizmu.

12 lipca 2011 roku na Technicznym Uniwersytecie w Dortmundzie miał miejsce mój pierwszy performans. Artystką co prawda nie jestem, ale waga tematu dodała mi sil. Mogę spowodować dyskusje. Przemyślenia. Mniej lub bardziej gwałtowne reakcje. A przede wszystkim „odzyskać“ dni, w których czujemy się „brudne“, bo „leci“ to, czego nie należy nikomu pokazywać i co zatruwa życie bólami głowy i brzucha. Ja je już odzyskałam, dzięki stronie seksualnosc-kobiet.pl i wspaniałemu e-bookowi Kąpiel w płatkach róż.
 
Soraya - wibrator naprawę luksusowy
seksualność kobiet » gadżety
Soraya - wibrator naprawę luksusowy
komentarze (7)
Wodoodporny, ekskluzywny, drogi, ale warty swojej ceny, bo piękny i funkcjonalny! Idealna zabawka dla kapryśnych dziewczynek.
 
Konkurs z Lelo - reaktywacja
seksualność kobiet » wiadomości
Konkurs z Lelo - reaktywacja
komentarze (8)
Ostatni konkurs cieszył się dużym powodzeniem, więc wracamy do tego pomysłu. Tym razem nagrodą będzie Mia - mały wibrator udający szminkę. :) Co trzeba zrobić, żeby go wygrać? Wystarczy napisać i nadesłać na adres v.ilnicka@seksualnosc-kobiet.pl tekst dotyczący seksualności, doświadczeń seksualnych, który będzie na tyle dobry, że opublikujemy go w naszym serwisie.
 
Stworzenie
seksualność kobiet » opowiadania
Stworzenie
komentarze (1)
Żeby mieć dziecko w krainie Knosis, trzeba było wypełnić kilka warunków. Pierwszy stanowiło udanie się do Źródła. Drugi - uśpienie Czerwonego Smoka. Trzeci zaś, najtrudniejszy, to Tworzenie.
 





najnowsze komentarze

Nat:
Myślę, że do podobnego absurdu udałoby się sprowadzić każdy pre-test. Test na podatność na alkoholizm, stan przeddepresyjny czy inny (...)

V:
@Maga nie wywołuj wilka z lasu. :) Następny gadżęt, który czeka na recenzję to Oden Lelo. Też trochę kosztuje. :P / / Ale może idź do (...)

Maga:
@V - obawiam się, że jeszcze jedną recenzję napiszesz i przestanę gdziekolwiek wyjeżdżać. . . ;)

V:
@Maga - droższe są wibratory, które mają akumulatory zamiast baterii, pokryte silikonem medycznym, wodoodporne, no i te o nowoczesnym wyglądzie. (...)

Maga:
@Voca - zakochałam się już po samym opisie! aż ma się ochotę pobiec do sklepu, choćby w ten mróz! ;) / tylko czemu tak drogo. . . . :( :(

de99ial:
Jako mężczyzna chętnie wziąłbym udział w takim spotkaniu. Dobra okazja aby porozmawiać nieskrępowanie o potrzebach kobiet i skonfrontować to (...)

Kelly:
Ja mogę mieć orgazm przy różnych ćwiczeniach fizycznych, na przykład brzuszkach. Bywało to dla mnie kłopotliwe na WFie ;) Czy to normalne?

chopski chop:
Jak w ogóle można nawet pomyśleć,że w jakiejkolwiek cipce jest coś brzydkiego? Każda cipka jest piękna!

kicia2345:
każda z nas może mieć orgazm trzeba tylko wiedzieć jak: orgazm. centrumodpowiedzi. pl

anonim:
gwarantuje ci ze meżczyzni nie są potrzebni. . . nie chodzi tu o masturbacje, seks to seks i bez znaczenia czy uprawia sie go z kobietą czy z (...)

Marta Pussy Project:
Kupujcie, bo zaraz nas okoliczności zmuszą do podniesienia cen i będzie po ptokach.

V:
@Marta - Aż się chce kliknąć \"lubię to\". :) Jak pierwszy raz zobaczyłam tę Waszą cenę, to nie chciałam wierzyć. :) Większość sklepów (...)

Marta Pussy Project:
Donoszę, ze Soraya u nas w sexshop-dlakobiet. pl jest za czterysta siedemdziesiąt pln i gratis wysyłka i, że jest świetna naprawdę. :)

asuska:
Moja ulubiona seria książek. / / Dlatego też stworzyłam własne miejsce do rozmowy o tej serii. :) / / www. oludziachlodu. fora. pl

rosa:
\"Okazało się, że Hinduski, których krajanie są posiadaczami małych i chudych penisów, mają kłopoty z normalnie wyposażonym Europejczykiem, (...)

zobacz też

Zaproś boga do łóżka, czyli prawdziwa perwersja

sonda

Pierwszy w życiu gadżet erotyczny:
  • dostałam od partera/partnerki,
  • dostałam od kogoś innego,
  • kupiłam sama w sex shopie,
  • kupiłam sama przez internet,
  • kupiłam w innym miejscu,
  • nie mam żadnych gadżetów,
  • jestem mężczyzną

zobacz wyniki »
   Skomentuj tę sondę.


warto wiedzieć

seksualnosc-kobiet.pl    indeks tekstów    o nas    varia    redakcja    reklama    banery    kontakt
subskrybuj nasz newsletter


portal waginistyczno-feministyczny