dział: problemy

Lanie a seks

Jonathan J. Donahue i Susan
dodano: 2015.02.16
Długofalowe szkody dla seksualności, jakie powoduje bicie

Gdy uderzane są pośladki osoby płci żeńskiej, krew napływa do sromu. Jest element seksualny w czymś, co rzekomo ma dotyczyć „dyscypliny” i sprawić, by dziecko „słuchało”. Chciałabym, by ci rodzice, którzy biją, byli świadomi elementu wykorzystania seksualnego, jakie ma miejsce podczas lania.


Przeważnie nie traktuje się bicia i wykorzystania seksualnego w tych samych kategoriach. Przeciętny człowiek wie, że wykorzystanie seksualne jest szkodliwe i nielegalne, natomiast bicie jest legalne i powszechne. Pracując jako terapeuta z dziećmi i młodzieżą, często spotykam rodziców, którzy biją swoje dzieci, i frustrują mnie ich nonszalanckie zapewnienia, że jest to nieszkodliwe i konieczne.  


Wielu doradców, rodziców oraz nauczycieli, by pomóc dzieciom zapobiec wykorzystaniu seksualnemu, tłumaczy im, że ich części intymne to te, które są zakryte, gdy mają na sobie kostium kąpielowy. Rzecz jasna przede wszystkim chodzi o genitalia. Jednakże, kostium kąpielowy zakrywa również pośladki, i uczy się dzieci, by tam nie dotykać innych i by przy ludziach nie obnażać tej części ciała.



Co się dzieje, gdy dziecko dostaje „lanie”?

Co się dzieje, gdy dziecko otrzymuje lanie? Część ciała, którą nauczyły się uważać za prywatna, jest nagle dotykana na siłę przez dorosłego. A dziecku wmawia się, że to jest w porządku. Nagle pojęcia stają się niezrozumiałe.


O krok dalej posuwają się niektórzy rodzice, ściągając spodnie dzieciom, by obnażyć ich pośladki. Po pierwsze, to, gdy ma się nagle ściągane spodnie, ta sytuacja nie różni się tak wiele od tego, jak ma się zdzierane ubranie przez gwałciciela. Rodzice regularnie dokonują takie symboliczne gwałty. Będąc traktowanym w tak intruzywny sposób czuje się całkowicie znieważonym.


Ta chroniona, intymna część ciała jest nie tylko widoczna, ale i brutalnie stymulowana. Niektórzy dorośli uważają, że upokorzenie musi być częścią składową „uczenia się”. Mogą kazać dziecku wykonywać towarzyszący temu rytuał, np. by przyniosło pas lub kij, który ma być na nich użyty, by samo ściągnęło spodnie lub by liczyło razy na głos.


Gdy to ma miejsce, oczywistym jest, że rodzic nie poprzestał na ukaraniu. Uważam, że jak najbardziej posunął się do przyjemności - swojej własnej przyjemności - sadystycznego haju władzy nad słabszą istotą.



sm.JPGPodniecenie seksualne jako element lania a SM

Chociaż ból, upokorzenie i strach są głównymi reakcjami ofiary, może też pojawić się pewien element podniecenia, choć praktycznie nieświadomy w porównaniu z zalewającymi zmysły wstydem, złością i bezradnością.


Ta oszałamiająca mieszanka może manifestować się na wiele dysfunkcyjnych sposobów w późniejszym dzieciństwie i w wieku dorosłym. Wystarczy przyjrzeć się naszej kulturze, by to dostrzec. W większym mieście, biorąc do rąk tygodnik o sztuce, znajduje się duży wybór drogich dewiacyjnych uciech. Jest wiele klubów, dokąd można się udać, gdzie można dostać lanie, być biczowanym czy upokorzonym. Jest dostatek seks-telefonów o tej tematyce. „Scena”, jak to nazywają uczestnicy sadomasochizmu, staje się coraz bardziej widoczna i akceptowana.


Jonathan J. Donahue

 

komentuj









































autor:


komentarze: (1 - 26)

czytaj wszystkie komentarze:  »
# 12010.06.17, 17:43

WildOrchid
Coś w tym jest. Karanie fizyczne łączy się z rozładowaniem napięcia przez zadanie bólu i uzyskanie dominacji nad osobą karaną. Nie mam dzieci (ale gdybym miała, to mam nadzieję, że nigdy bym ich w ten sposób nie ukarała - są inne, bardziej wychowawcze sposoby), ale znam podniecenie, jakie wywołuje takie fizyczne rozładowanie. Kto był sprowokowany do tego, by komuś przyłożyć wie, jakie to satysfakcjonujące uczucie. Porównywalne z orgazmem. Założę się, że gdyby zmierzyć przepływ krwi do genitaliów u bijących, to byłby podobny do tego, jakiego doświadczają podczas oglądania pornografii.
Nie zgodzę się natomiast z faktem, że to bicie jest jedyną przyczyną zachowań S&M. Wiele osób, na których nigdy nie podniesiono ręki uwielbia zabawy w dominację/uległość i nie wyobraża sobie ekspresji swojej seksualności.
Sprzeciwiam się też potępiającemu tonowi, z jakim autorka wyraża się o S&M. Bicie przez rodziców ma się tak do bicia przez partnera za obopólną zgodą jak gwałt do zwykłego, pożądanego stosunku. To zgoda jest kluczowym elementem. To ona oddziela zachowania budujące od niszczących i upokarzających.
# 22010.06.17, 21:36

Voca
Czas więc na krytyczne spojrzenie i rzetelny artykuł o SM :)

Kto napisze?
# 32010.08.31, 12:17

Myślący
Gdyby to wszystko była prawda, to cała ludzkość musiała by być dyzfunkcjonalna bo od zarania ludzkości aż do niedawna 99% dzieci dostawało lanie - jak teoria nie sprawdza sie w rzeczywistości nalezy zmienić teorię, a u nas niestety po raz kolejny (marksizm i leniinizm już przerobiliśmy) usiłije się zmienić żeczywistość (zakaz klapsów). Efekty już widać - tak rozwydrzonej, niewychowanej, młodzieży nigdy nie było!
# 42010.09.03, 11:59

Voca
@Myślący - polecam Ci książkę Od nałogu do miłości. Może jak poczytasz wpomienia seksoholiczek o typie uzależnienia masochistycznym, które były w dziećiństwie bite przez ojca, to zmienisz zdanie. Przemoc: psychiczna, fizyczna i seksualna szkodzi dzieciom. Wśród seksoholików prawie 100% (bo 97%) osób to te, które doświadczyły któregoś rodzaju wykorzystania w dzieciństwie. Wg danych z ww książki 72% osób uzależnionych od seksu doznało w dzieciństwie przemocy fizycznej (czyt: bicie).
# 52011.01.23, 19:04

Antek
Lać, lać i jeszcze raz lat, a te bezstresowe bzdety, to sobie wsadźcie w. . . zresztą, efekty "bezstresowego" wychowania widać na co dzień.

ps oczywiście lać, ale z rozsądkiem (nie za każdą bzdurę).
# 62011.01.23, 22:18

Voca
A co Antek, prowadzisz klub SM i chcesz mieć więcej klientów? Czy może Twoi rodzice Cię tak "wychowywali" i teraz musisz oddać słabszemu?
# 72011.06.06, 18:16

??????????????????
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
# 82011.07.19, 19:34

ja
oczywiscie, ze lanie jest rzecza obowiazkowa, ale. . . z rozsadkiem, za powazne przewinienia i po tlumaczeniach slownych. ps koniecznie na goly tylek, bo tylko takie lanie ma sens.
# 92011.07.19, 21:34

Voca
Tylko nie bijcie dzieci za granicą, bo mogą wam je odebrać. Bicie jest głupie i jest czymś "normalnym" TYLKO w Polsce. Ale pewnie żadne argumenty nie trafią, bo jak się nie ma argumentów, to zostaje tylko siła :(
# 102011.08.23, 10:30

Wreszczie szcześliw
Do myślacego: właśnie cała ludzkość była dysfunkcyjna. A jak myślisz skąd tyle wojen na świecie?I jak myślisz czy taki Hitler urodził się zły?Co spowodowało że zabił tyle ludzi?
# 112011.08.23, 10:58

Wreszcie szczęśliw
O wy dorośli ludzie zapomnieliście już jak sami byliście dziećmi. Czego oczekiwaliście wtedy?Ja tylko raz dostałam lanie od matki a tak po za tym to były klapsy. Stałam się tak posłuszna że nawet klapsów nie było. Rodzice też często powtarzali "dzieci i ryby głodu nie mają". I ja nie miałam. Jak miałam powiedzieć komukolwiek o tym że ojczym mnie molestuje seksualnie skoro nie miałam wsparcia i zrozumienia nawet od własnej matki. Dziecku potrzebna jest miłość do przeżycia. Nawet jak jej nie dostanie to sobie ją wmówi. I jeszcze jedno jest przykazanie"czcij ojca swego i matkę swoją" nakazujące być za wszystko wdzięcznym i zawsze wybaczać wszystko rodzicom. Dlaczego nie ma takiego przykazania odnoszącego się do dzieci. A może jest tylko że rodzice go nie rozumieją i nie praktykują. Bo w końcu napisane jest" nie rób bliźniemu co Tobie nie miłe". A dziecko to przecież w końcu bardzo bliski człowiek dla rodziców. Dlaczego więc nie traktować go z miłością,z uwagą. z szacunkiem i poważnie. Ono na to też zasługuje. Tak samo jak dorosły. Uważacie że dziecko trzeba ukształtować bo jest jeszcze małe. Ale ono ma już swój charakter i zdolności. Trzeba je wspierać i pokazywać co złe co dobre. Ono zrozumie. A kara nie powinnno być lanie czy klapsy
# 122011.08.23, 11:35

Gunia
Mnie też, jak czytam opisy kar cielesnych i tortur stosowanych do niedawna również w Europie, a stale poza nią, wydaje się, że drzewiej ludzkość nie była w dużo lepszej kondycji niż teraz. Bądź co bądź nie codziennie wybijamy całe narody a do niedawna była to norma. . .
# 132011.08.23, 12:19

Gunia
Myślący pomija fakt, że dawniej lanie dostawały nie tylko dzieci, ale również terminatorzy od majstrów, uczniowie od nauczycieli, żony od mężów, pracownicy od przełożonych i podwładni od swoich panów, czyli jakoś potrzeba lania nie ustawała po osiągnięciu przez dziecko dorosłości mimo, że lano wtedy mocno bez litości a czasem i do śmierci. Ciekawe jak by tego bronił i czy chciałby aby mu szef wymierzał chłostę za spóźnienie się do pracy, albo kanar za to, że zapomniał biletu, przewodniczący partii za to, że gosował na przeciwników, przemoc i demokracja po prostu nie pasują do siebie.

Znalazłam dość sławny cytat Sokratesa "Dzisiejsza młodzież kocha luksus, miewa manie, gardzi autorytetami. Odpowiada rodzicom, zakłada nogę na nogę i tyranizuje nauczycieli" datowany na ponad 2 tysiące lat temu. Po duńsku znalazłam dłuższy, ale po polsku nie mogę znaleźć więcej, a nie podejmuję się przekładać. Cytat ten dowodzi raczej tego, że młodzież od zawsze budziła w dorosłych zazdrość bliską nienawiści. Młodość, radość, beztroska jest obrazą dla każdego, kto swoją świeżość utracił i wywołuje chęć uzyskania kontroli i zniszczenia obrazoburczego stanu rzeczy. Wydaje mi się, że jedynym powodem bicia, jest to, że samemu było się bitym i kropka. Dodawanie, że wyrosło się na porządnego człowieka to zasłona dymna (że niby dla dziecka też jest w tym jakieś dobro).
# 142011.08.23, 12:31

Wreszcie szczęśliw
Też czytałam taki artykuł"historia wykorzystywania dzieci",drastyczny w swych opisach. Ukazał mi on tą prawdę wciąż jeszcze skrywaną bo przecież w telewizji tego nie powiedzą. Rodzice się boją że to by podważyło ich autorytet. Pokazał mi to że próbowałam od tego uciec stosuje całe społeczeństwo. Całe społeczeństwo stosuje "wyparcie" ,minimalizowanie krzywd i wiele innych. Ludzie powoli się budzą z tego. Ale jak widać nie wszyscy w tym samym czasie
# 152011.08.23, 12:46

Wreszcie szczęśliw
Właśnie Gunia zgadzam się.
Pan JA napisał:oczywiscie, ze lanie jest rzecza obowiazkowa, ale. . . z rozsadkiem, za powazne przewinienia i po tlumaczeniach slownych. ps koniecznie na goly tylek, bo tylko takie lanie ma sens.
Czy pan\i by chciał\aby być lana z rozsądkiem przez mężą\żonę, partnera,partnerkę czy pracodawcę?Podkreślam lanie by było z rozsądkiem ,dla dobra,za poważne przewinienia,po tłumaczeniach słownych i koniecznie na goły tyłek. Czy naprawdę tak trudno się wczuć w to co odczuwa inny człowiek?Czy lepiej uciekać od własnego cierpienia krzywdząc innych?
# 162011.08.23, 13:19

Voca
Lanie jest rzeczą obowiązkową tylko na senasach SM. A i coś to bicie się różni od tego, które dostają dzieci. Dzieci nie chcą być bite. A ci, którzy sobie taki sens fundują, chcą być bici. Ech. . . Dzięki za dyskuję, może ktoś to przeczyta i przemyśli.
# 172011.08.23, 13:29

Gosia
@Gunia Pasuje do tego jeszcze jeden cytat Picassa "Współczesna młodzież jest okropna, ale najgorsze jest to, że my już do niej nie należymy"
Bicie dziecka jest tylko wyładowaniem tego czego dorosły nie umie wyrazić normalnymi słowami, wyrazem bezradności. To brak umiejętności nawiązania komunikacji z drugą osobą. Tak samo jak zdarza się bójka miedzy dzieciakami bo kłócą się o zabawkę. Między dorosłymi też przecież dochodzi do spięć w których jedna osoba ma ochotę przyłożyć drugiej, ale tego nie zrobią bo są ograniczeni przez kulturę i świadomość problemów jakie może to wywołać. Dziecko jest bite bo dorośli patrzą na nie jak na swoją własność, w końcu nie pozwie do sądu, ani nie odda.
Wiem że moja mama swoim rodzicom zabroniła mnie bić, gdy byłam pod ich opieką. Raz czy dwa zostałam wyszarpana za ucho ale po pierwsze nie mam pojęcia za co, a po drugie nauczyło mnie to tylko tego aby nie robić przy dorosłych tego co mogło by im się nie spodobać, a jak trzeba to kłamać. Nie byłam przez to ani bardziej bezpieczna, ani lepiej wychowana, po prostu umiałam udawać grzeczna dziewczynkę i dalej robiłam swoje.
# 182011.08.23, 14:00

Wreszcie szczęśliw
O właśnie Gosia dzieci stają się posłuszne i grzeczne tylko ze strachu przed kolejnym biciem,upokorzeniem,krzykiem,klapsem. A tak naprawdę rodzice tracą zaufanie dziecka na zawsze. Widzę że miałaś mądrą matkę,skoro umiała przeciwstawić się swoim rodzicom, pewnie była przez nich bita i pamięta jakie to zło.
# 192011.08.23, 14:18

Wreszcie szczęśliw
Całkiem niedawno jak wracałam z pracy, stałam na przejściu dla pieszych. Swiatło się zmieniło przed chwilą na czerwone więc stałam. Ale na środku zobaczyłam młodą mamę, dziecko i panią starszą. Matka wymierzyła dziecku klapsa za to że dziecko wybiegło na czerwonym, przy tym jej krzyki i nerwy były tak głośne i widoczne dla wszystkich. Jakiś młody mężczyzna powiedział do drugiego: co to za matka jest. Dziecko płakało a ona zabraniała mu nawet płakać( chyba po to żeby nie słyszeć że go skrzywdziła,był to chłopiec mały) i wyzywała tylko. A pani starsza pochwalała zachowanie matki. Ja zamarłam w bezruchu, przypomniałam sobie jak bardzo ja sama byłam zależna od własnych rodziców, poczułam się znowu tak samo jak kiedyś. Chciałam coś jej powiedzieć ale nie odważyłam się. Żałuje że tego nie zrobiłam chociaż to pewnie by nic nie zmieniło.
# 202013.01.23, 16:05

AG
Linki do źródeł nie działają.
Oto nowe, działające:
Jonathan J. Donahue - www. koniecmilczenia. pl/index. php?id=19&tx_ttnews[tt_news]=32&cHash=10d89d36bc22a295ce35b56afbd784bc
Susan - www. koniecmilczenia. pl/index. php?id=19&tx_ttnews[tt_news]=33&cHash=405ea95ab6e562dbda0eca8948c26e04
# 212015.07.04, 09:00

O.
Malo przekonująca historia. To jednak gruba przesada łączyć kary cielesne z molestowaniem. Nie usprawiedliwiam kar cielesnych, ale nieetyczne jest łączenie dwóch kwestii - nie wolno porównywać zachowania ojca, który naprawdę molestował dziecko (wymuszał zachowania seksualne) do takiego, który dał klapsa na gołe pośladki "bo są blisko genitaliów i krew napływa do sromu"! W dodatku autorka nie ma pojęcia o BDSM - tak się składa, że to właśnie BRAK otrzymania klapsów w dzieciństwie przyczynia się do powstawania fantazji na ten temat i fetyszyzacji przemocy, dominacji, skrępowania itd.
# 222015.07.04, 21:29

AwaS
@ O. : To nie jest przesada. Molestowanie, gwałt, uderzenie w twarz czy pośladki to tępa przemoc, godna takiego samego potępienia i karania. Niech tatusiek spróbuje "ukarać" kogoś na ulicy ściągając mu/jej majtki i - jak piszesz - "dać klapsa na gołe pośladki". Zostałoby to uznane za napaść seksualną. Czym się różnią te dwie sytuacje? To człowiek i to człowiek, tylko dziecko jest w jeszcze gorszej sytuacji, prawie bezbronne. Won od targnięcia się na czyjąś cielesność!
Z Twoją drugą uwagą również się nie zgadzam. Ja nigdy nie byłam przez nikogo bita i brzydzę się każdą przemocą fizyczną i psychiczną w każdej dziedzinie życia (w tym wobec zwierząt, jestem weganką), dominacją, w tym BDSM (nie miewałam i nie miewam fantazji na ten temat, nawet w snach). To jest sprzeczne z moim charakterem, przemoc uznaję tylko w samoobronie.
Osoby lubujące się w BDSM są wg mnie na niskim poziomie rozwoju emocjonalnego, mają niską samoocenę (na poziomie nieuświadomionym) - to moja osobista opinia, niepoparta żadnymi dowodami, ale tak uważam (odnosi się to do każdego rodzaju przemocy moim zdaniem).
# 232015.07.04, 21:52

AwaS
Jako dłuższe zilustrowanie tego, o co mi chodziło w poprzednim komentarzu:
feminoteka. pl/aktualnosci/przemoc-wobec-zwierzat-jako-sygnal-przemocy-wobec-kobiet-i-dzieci-relacja-ze-spotkania-z-dr-barbara-blonska-w-ramach-cyklu-akademia-praw-kobiet/

No i przypominam, że w Polsce zakaz stosowania kar cielesnych obowiązuje od 1 sierpnia 2010 - jest to przestępstwo (nie ma czegoś takiego jak klaps - jest to przemoc fizyczna bez względu na to, jakim eufemizmem ktoś próbuje się wykręcić).
# 242015.08.21, 13:18

nemesis
Ten artykul mowi prawde, ktora ciagle jest tabu, jest to temat ktorego malo kto ma odwage poruszyc. Niestety prawda jest jeszcze gorsza. O wiele gorsza.
# 252016.01.02, 01:55

Nemesis
Tak krew naplywa do sromu!!!! Ja mialam orgazm !!!!!!!!! Slyszycie !!!

???? Mialam orgazm kiedy moj ojciec mnie bil!!!!!!! I umietam od 20 paru lat!!!

#
# 262016.02.17, 12:24

Laura
www. facebook. com/bicie. dzieci. to. molestowanie

Mój wcześniejszy komentarz ktoś usunął. . . .
to przykre, widocznie moja historia jest tak straszna, ze administratorzy strony uznali, że ją wymyslilam.
No to wejdzcie sobie na link, ktory podalam. mam nadzieje, że teraz uwierzycie.

To wszystko nie tylko jest prawda, ale to jest straszne. Wszyscy mamy obowiazek bronic dzieci od zgorszenia i molestowania. Dlatego prosze nie usuwac tego komentarza.

podobne artykuły

Kurs samoświadomości seksualnej: Spotkania Rogatego Boga i Potrójnej Bogini
Wraz z końcem lata we Wrocławiu rozpoczyna się już szósta edycja popularnego cyklu spotkań-warsztatów dla mężczyzn i kobiet.
 
Jak dopieścić partnera? Powiedz mu, że uwielbiasz...
Co to za człowiek? Jakie są jego fantazje? Jakie są jego marzenia? Co lubi w łóżku? Czego chce doświadczyć? Czy ujawnił Ci swoje tajemnice?
 
Dlaczego Twoja dziewczyna zmienia się w jędzę?
Heteroseksualni mężczyźni powinni sobie zadać pytanie: „czy chcę mieć za żonę Boginię czy jędzę?”
Bo fizjologia nie przewiduje dla kobiet stanów pośrednich.
 
Wakacyjna Misja na Marsa z Vocą, seks klubami i Świątynią Miłości
Posłuchaj mnie w Misji na Marsa. Z dwoma szalonymi marsjańskimi prowadzącymi rozmawiamy o seksie, skokach w bok i wycofywaniu się z seks-propozycji :)
 
Jak wrócić do satysfakcjonującego życia seksualnego po porodzie?
Powrót do satysfakcjonującego życia seksualnego po narodzinach dziecka może być bułką z masłem, ale może również okazać się nie lada wyzwaniem.
 

najnowsze artykuły

Kurs Akceptacji Ciała. 5-tyg. podróż do serca samoakceptacji
seksualność kobiet » wiadomości
Kurs Akceptacji Ciała. 5-tyg. podróż do serca samoakceptacji
Chcesz się poczuć dobrze w swoim ciele? Rozgościć się w sobie i cieszyć się sobą? Nabrać większej pewności siebie w życiu i sypialni? Zapisz się na Kurs Akceptacji Ciała – to 5-tygodniowa przygoda pełna miłości.
 
Oddajemy krew Ziemi
seksualność kobiet » miesiączka
Oddajemy krew Ziemi
Ja podlewam nią kwiaty. Przyjaciółka zostawią ją w miejscach mocy. Jeszcze inna wylewa wraz z wodą po prostu przed domem. W ten sposób księżycowa krew wraca do Ziemi. Wiem, że jest nas coraz więcej, coraz więcej kobiet uczestniczy w tym niekończącym się rytuale.
 
Seksualne problemy z perspektywy ustawień. Część 2
seksualność kobiet » problemy
Seksualne problemy z perspektywy ustawień. Część 2
Wszystko dzieje się po coś. Moje dziecko urodziłam za pomocą sztucznej oksytocyny, przeszłam to, rozumiem to - mówi Anna Brzozowska, terapeutka ustawień rodzinnych. - Czy od tego wzrosłam i spotkałam się z ważnymi tematami? Tak. Czy mogłam mieć inny poród? Nie.
 
Jeden prosty sposób na zaakceptowanie swojego ciała
seksualność kobiet » moje ciało
Jeden prosty sposób na zaakceptowanie swojego ciała
A właściwie tej jego części, za którą... hym... nie przepadasz.:) Robiłam i dla mnie zdziałał cuda! :)
 
Tantra, która rozsadzi Ci mózg i skonfrontuje Cię z morzem lęków
seksualność kobiet » literatura
Tantra, która rozsadzi Ci mózg i skonfrontuje Cię z morzem lęków
komentarze (2)
Gdy pierwszy raz wzięłam ją do rąk, zdziwiłam się jej ciężarem. Pięćset stron? Toż to encyklopedia!
 











zobacz też

”Wagina. Nowa biografia” Naomi Wolf - recenzja

Sonda

Jestem
  • Kobietą
  • Mężczyzną
  • Inne

zobacz wyniki »
subskrybuj nasz newsletter