dział: mówię: nie!

Jak zatrzymać faceta?

Voca Ilnicka
dodano: 2016.03.29
Faceta nie da się zatrzymać. Pytanie tylko – czy ten facet na pewno chce odejść? A może właśnie na przekór wszystkim „uwodzicielkom i nauczycielkom” - on Cię kocha jak wariat i chce z Tobą być?


para560.jpg

Przychodzi do mnie znajoma i mówi:
-Chciałam wiedzieć, co robię źle z facetami. Więc aż zapisałam się na kurs online: "Jak zatrzymać faceta" czy jakoś tak...

-I jak? - pytam zaciekawiona.

-Oglądałam te nowe odcinki nawet z ciekawością, robiąc notatki, uświadamiając sobie to i tamto. Ale wiesz, co się po jakimś czasie wydarzyło?

-Co?

-Popadłam w melancholię. Smutek i frustrację. Przecież ja z każdego wideo dowiadywałam się, że wszystko - albo prawie wszystko - robię źle! Więc coś, co miało mi pomóc, tylko mi popsuło humor i podcięło skrzydła. Straciłam wiarę w siebie.


Patrzę i myślę: Ach, jak łatwo zbija się na ludziach kasę, robiąc im wodę z mózgu. Przecież to samo słyszałam od chłopaka, który kiedyś zapisał się na kurs uwodzenia dla mężczyzn, a potem wiele miesięcy wychodził z doła, deprechy i musiał na nowo nauczyć się, że w kontaktach z kobietami może być sobą, może być spontaniczny i że nie musi mieć super tekstu ani super triku na każdą randkę. Powiedział też, że po latach widzi, że więcej z tego kursu było szkody niż pożytku.


Przykro mi słyszeć, że kobieta traci wiarę w siebie, gdy inna kobieta tak jej „pomaga”. Jakie treści musi przedstawiać, jakie to prawdy objawione sprawiają, że piękna, radosna i mądra kobieta nagle traci wiarę w siebie? Nagle mniej ufa sobie, a bardziej jakimś „złotym zasadom, dzięki którym to Ty będziesz wybierać i porzucać zamiast być porzuconą”.


I nagle do uszu mych dochodzi nazwa kursu: Jak zatrzymać faceta?


Wróć. Skoro już z nim jesteś – czy to w łóżku, czy w małżeństwie – to skąd ten pomysł, że on w ogóle chce odejść? Dostałaś pozew rozwodowy? Trzaskając drzwiami oznajmił, że nigdy nie wróci?


Przecież on JEST obok.


Czy zafascynowany, zakochany mężczyzna rozmyśla codziennie o odejściu?


Nie.


A co może go skłonić do rozpoczęcia takich rozmyślań?


Czy to, że przytyłaś pół kilo? Czy to, że nie umyłaś garów?

A może to, jak się zachowujesz. Co antycypujesz.


No bo skoro bierzesz udział w kursie „jak zatrzymać faceta?”, to wychodzisz z założenia, że ten facet prędzej czy później będzie chciał odejść, że to tylko kwestia czasu. Tym samym stawiasz związek na głowie, a siebie na przegranej pozycji. Zaczynasz się bronić i okopywać. Zaczynasz się zachowywać tak, jakby on już był na wylocie. I co się wtedy pojawia? Stres i sztywność. Panika i lęk.


A on to wyczuwa. Że Ty – w swoim strachu – zaciskasz mu ręce na szyi, owijasz go jak bluszcz. I – jeśli masz pecha – nie zaczyna z Tobą rozmawiać, tylko się wycofywać. Efekt? W końcu znajdujesz się w tej sytuacji, w której naprawdę MUSISZ go zatrzymać i możesz wykorzystać wszystkie swoje trzysta trików.


A co jeśli te triki to tylko triki i na tego jedynego w swoim rodzaju mężczyznę nie zadziałają?


Kupujesz kolejny kurs wideo, dla jeszcze bardziej zaawansowanych.


Naprawdę, świetny tytuł i świetny interes!


para-s560.jpg


VI.jpg
Autorką artykułu jest: 
Voca Ilnicka, edukatorka seksualna, trenerka, twórczyni serwisu Seksualnosc-Kobiet.pl, popularyzatorka pozytywnego i życzliwego podejścia do cielesności i seksualności; autorka e-booka „Seksualność kobiet” (2010) i współautorka „Weź kąpiel w płatkach róż. Jak polubićmiesiączkę” (2010). Warsztaty dotyczące płci i seksualności prowadzi od roku 2007, a warsztaty tylko dla kobiet od 2011 roku. Prowadzi także zajęcia spotkaniowo-przytulankowe dla wszystkich, kursy samoświadomości seksualnej, sporadycznie rozmaite warsztaty, spotkania i wykłady. Tworzy przestrzeń pełną serdeczności dla seksualności zarówno kobiet, jak i mężczyzn (i pozostałych osób). Na jej kanale You Tube można znaleźć wiele krótkich, bezpruderyjnych filmików ukazujących seksualność jako część życia i doświadczenia kobiet.
Tematykę seksualności zgłębia od lat, ucząc się od kobiet takich, jak: dr Betty Dodson, dr Shakti Mari Malan, Nancy Friday, Catherine Blackledge, Deborah Sundahl, Pema Gitama, Natalia Miłuńska, Luna Mierzewicz, Karo Akabal i wielu innych kobiet i mężczyzn. Uczestniczy w warsztatach i kursach edukacji seksualnej, rozwoju osobistego, edukacji dorosłych, tantry, świętej i świadomej seksualności. Jej wypowiedzi, relacje z jej warsztatów oraz wywiady z nią znaleźć można m.in. w „Wysokich Obcasach”, „Sensie”, „Polityce”, „Elle”, „Zwierciadle” itp.

v.ilnicka [at] seksualnosc-kobiet.pl

 
 

komentuj









































autor:


komentarze: (1 - 7)

czytaj wszystkie komentarze:  »
# 12016.03.29, 23:25

niki
Darmowa . . . całkiem gratis . . . porada

Wygospodarujcie sobie wolny weekend i . . . porozmawiajcie.
# 22016.03.30, 14:12

ta na wylocie
. . . i świetny przekaz. artykułu, oczywiście. w końcu coś normalnego! . . . miłość, zaufanie, szczerość i bycie ze soba i nim/nią
# 32016.03.31, 11:32

Piotr
a na pewno warto go zatrzymac ? tego faceta ?
skoro sobie poszedl, to trudno. . . taka karma ;-)
moze to poczatek do czegos pieknego ?
a jesli tylko przemawia przez nas strach przed pustka jaka pozostawi ?
moze byl "calym zyciem" ?
przekonalem sie, ze strach nie jest dobrym doradca
moim zdaniem warto przede wszystkim odnalezc najpierw siebie i byc szczesliwym sam ze soba
byc soba to tez umiejetnosc
tzn. aby dobrze sie czuc sam ze soba
miec swoje pasje,
marzenia ktore sie realizuje krok po kroku, swoje ciekawe zajecia. . .
nie bac sie tego, ze bycie samemu to cos gorszego :)
wtedy bedzie dobrze
bedziemy sie czuc kompletni (a nie samotna polowka pomaranczy. . . ktora szuka drugiej idealnej polowki)
wtedy mozemy spotkac kogos z kim podzielimy sie tym szczesciem
nie obarczajac go odpowiedzialnoscia za swoje szczescie. . .
msyle, ze drugi czlowiek nie moze byc "wykorzystywany" do tego zebysmy "potrafili" byc szczesliwi
bo wtedy wlasnie owijamy sie jak bluszcze w szczelnych zwiazkach
prosze nie mylic z wiernych, bo jak najbardziej jestem za wiernoscia i monogamia :)

# 42016.03.31, 13:50

Piotr
a na pewno warto go zatrzymac ? tego faceta ?
skoro sobie poszedl, to trudno. . . taka karma ;-)
moze to poczatek do czegos pieknego ?
a jesli tylko przemawia przez nas strach przed pustka jaka pozostawi ?
moze byl "calym zyciem" ?
przekonalem sie, ze strach nie jest dobrym doradca
moim zdaniem warto przede wszystkim odnalezc najpierw siebie i byc szczesliwym sam ze soba
byc soba to tez umiejetnosc
tzn. aby dobrze sie czuc sam ze soba
miec swoje pasje,
marzenia ktore sie realizuje krok po kroku, swoje ciekawe zajecia. . .
nie bac sie tego, ze bycie samemu to cos gorszego :)
wtedy bedzie dobrze
bedziemy sie czuc kompletni (a nie samotna polowka pomaranczy. . . ktora szuka drugiej idealnej polowki)
wtedy mozemy spotkac kogos z kim podzielimy sie tym szczesciem
nie obarczajac go odpowiedzialnoscia za swoje szczescie. . .
msyle, ze drugi czlowiek nie moze byc "wykorzystywany" do tego zebysmy "potrafili" byc szczesliwi
bo wtedy wlasnie owijamy sie jak bluszcze w szczelnych zwiazkach
prosze nie mylic z wiernych, bo jak najbardziej jestem za wiernoscia i monogamia :)

# 52016.03.31, 20:26

mała mi
W odpowiedzi na Twoje ostatnie pytanie " czy Ty - jako kobieta - chcesz wierzyć, że każdy facet z definicji, z natury, z urodzenia - będzie chciał Cię puścić kantem, zrobić w bambuko, nabić w butelkę, wykorzystać i porzucić?" - przykro sie przyznać, ale tak, właśnie tak myślałam, mimo, że widzę dopiero teraz jak absurdalne jest takie myślenie.
# 62016.04.28, 15:17

Lilath_Queen
Hej Voca, czy mowa o kursach ze strony zatrzymajfaceta. pl? Ponieważ sama kiedyś zakupiłam ten kurs i moim zdaniem był świetny :) Co do kwestii zatrzymywania faceta to autorka, chyba regularnie jest o to atakowana ponieważ nagrała film w którym się do tego odnosiła - https://www. youtube. com/watch?v=Uq9QkT-g_YI
# 72016.08.07, 07:34

Edyta
A mnie strasznie wkurza takie podejście, że ja mam kogoś zatrzymywać. Że to w ogóle ma być jakiś cel dla mnie. Przecież to poniżające! Zatrzymać to ja mogę swoje klienta: nowym towarem, większym wyborem. Ale na Boga mówimy o partnerskim związku! Partnera się nie zatrzymuje- z partnerem się umawia. Albo jesteśmy razem, albo nie. Kawa na łąwę, jak się ze sobączujemy, i jeśli nam to nie odpowiada i nic sięnie da zrobić, to sięrozchodzimy. Jaki jest zatrzymywania kogokolwiek???

najnowsze artykuły

Czy rodzenie to babska sprawa i ile byś zapłacił położnej?
seksualność kobiet » książki
Czy rodzenie to babska sprawa i ile byś zapłacił położnej?
komentarze (1)
A przecież, jeśli chcemy dotrzeć do rdzenia seksualności i poznać kobiety w ich seksualnej mocy, to opowieści porodowe będą jednym z tych tematów, w których owa moc najpełniej będzie się manifestować. Dlatego, mężczyzno, jeśli chcesz ujrzeć Boginię w kobiecie, która żyje obok Ciebie, sięgnij po tę książkę!
 
Czy ma być do lizania, czy gryzienia? Gastroseksualna
seksualność kobiet » tożsamości
Czy ma być do lizania, czy gryzienia? Gastroseksualna
Czy gotowanie dla kobiety to obowiązek i codzienność, a dla faceta to rytuał uwodzenia?
Nie zgadzam się! Kocham gotować i jestem gastroseksualna.
 
Sylwestrowe fajerwerki, czyli orgazmy, ejakulacja i nie tylko
seksualność kobiet » seks
Sylwestrowe fajerwerki, czyli orgazmy, ejakulacja i nie tylko
Nie wyglądam, jak idealna, seksowna kobieta według mediów i magazynów mody, a w Sylwestra tego roku przeżyłam seks, o jakim nawet nie śniłam.
 
Zabawa w ujawnianie sekretów - rozstrzygnięcie
seksualność kobiet » wiadomości
Zabawa w ujawnianie sekretów - rozstrzygnięcie
komentarze (1)
”Znów jestem spóźniona”. Znacie to zdanie? Z czym Wam się kojarzy? Z seksem w tle to jest tylko jedna okoliczność. Dziś jednak nie o nią chodzi, ale o dzień spóźnione rozstrzygnięcie naszej zabawy. Ale lepiej późno niż wcale. Dziękuję za Waszą cierpliwość!
 
Lubię seks ze sobą!
seksualność kobiet » masturbacja
Lubię seks ze sobą!
Czy do dobrego seksu potrzebuję kogoś? Czy ktoś najpierw musi dotknąć mnie, bym ja wiedziała, jak dotykać siebie?
Czy odwrotnie - to ja badam i sprawdzam, i potem kieruję czyjąś dłoń, lub pozwalam sprawdzać jemu?
 









zobacz też

”Voca i Karo o seksie gadajo”: Like a virgin

Sonda

Jestem
  • Kobietą
  • Mężczyzną
  • Inne

zobacz wyniki »
subskrybuj nasz newsletter