dział: masturbacja

Wyzwolenie przez Masturbację

Betty Dodson
dodano: 2015.02.16
Masturbacja stanowi naszą pierwszą naturalną aktywność seksualną. To sposób na odkrycie własnych uczuć o charakterze erotycznym, polubienie własnych genitaliów i zbudowanie seksualnej pewności siebie. To najlepsza droga do osiągnięcia seksualnej samoświadomości i pozbycia się seksualnych lęków i zahamowań. Szczególnie dla kobiet stanowi sposób na osiągniecie większej pewności siebie, co pomaga w bezpośrednim komunikowaniu swoich potrzeb partnerowi. Kiedy pojawi się pytanie o to, co sprawia nam przyjemność, będziemy miały odwagę darować sobie odwieczne małe kłamstwo ”Och, wszystko co robisz jest cudowne”.

Masturbacja jest pierwotną formą seksualnej ekspresji. Nie tylko dla dzieci, tych, którzy akurat nie maja partnera czy starych ludzi, którzy ostatecznie zostali sami. Masturbacja to niekończący się romans, który każdy z nas ma z samym sobą przez całe życie.

W epoce AIDS można by spodziewać się, że będziemy cieszyć się masturbacją jako najbezpieczniejszą formą uprawiania seksu. Ale samotne uprawianie miłości jest nadal małym brudnym sekretem naszego społeczenstwa.



Kiedyś za ostatnie tabu uważano kazirodztwo, ale teraz słowa tego używa się swobodnie, a państwowa telewizja pokazuje na temat kazirodztwa filmy. Dlaczego nie było więc programu o kobiecie, która nauczyła się masturbować do orgazmu i dzięki temu zaczęła cieszyć się również seksem partnerskim? Pomyślcie, jaką wartość edukacyjną miałby scenariusz, opowiadąjący o kimś, kto boryka się z przedwczesnym wytryskiem i uczy się jak dzięki masturbacji wydłużać stosunek i w końcu zamienia się w fantastycznego kochanka. Gdyby moja fantazja dotycząca starości została puszczona w telewizji w jakichś rozsądnych godzinach, mogłaby zmienić wizerunek starych ludzi.


Jest nas trzynaścioro, wszyscy starzy i żyjący w komunie. Przy każdej pełni księżyca gromadzimy się przed telewizorem, aby oglądać nowe filmy pornograficzne przedstawiające niepoprawne politycznie sceny erotyczne. Parzymy dzbanek mocnej herbaty i włączamy wibratory aby przygotować się na wieczór orgazmów. Skrzypią bujane fotele, brzęczą wibratory, od czasu do czasu jedno z nas uśmiecha się i kiwa glową po wyjątkowo udanym szczytowaniu.



Nasze kulturowe wypieranie się masturbacji sprzyja represjom seksualnym. Od dzieciństwa po wiek dorosły czujemy się z jej powodu winni i zawstydzeni. Gdy brak nam seksualnych relacji z sobą, łatwiej nami manipulować i w większym stopniu akceptujemy status quo. Wierzę, że masturbacja jest kluczowa w kwestii odrzucenia represjonowania seksualności, szczególnie dla kobiet, które sądzą, ze są "oziębłe" lub nie są pewne, czy osiągają orgazmy podczas seksu z partnerem bądź partnerką, ale również dla mężczyzn, którzy mają "przedwczesny wytrysk" albo nie mogą uzyskać odpowiedniej ilości stymulacji w czasie stosunku.



Masturbacja jest dla nas sposobem, aby nauczyć się czegoś na temat seksualnych reakcji. Jest okazją, aby zbadać swoje ciało i umysł i odkryć tajemnice, które uczono nas ukrywać nawet przed sobą. Jaki jest lepszy sposób, aby nauczyć się seksualnej kreatywności i przyjemności? Nie musimy dobrze się spisywać, spełniać niczyich oczekiwań, zaspokajać potrzeb partnera, czy też obawiać się krytyki, odrzucenia bądź porażki. Z umiejętnościami seksualnymi jest jak z każdymi innymi umiejętnościami; nie dziedziczy się ich w magiczny sposób, trzeba się ich nauczyć.


Masturbacja stanowi naszą pierwszą naturalną aktywność seksualną. To sposób na odkrycie własnych uczuć o charakterze erotycznym, polubienie własnych genitaliów i zbudowanie seksualnej pewności siebie. To najlepsza droga do osiągnięcia seksualnej samoświadomości i pozbycia się seksualnych lęków i zahamowań. Szczególnie dla kobiet stanowi sposób na osiągniecie większej pewności siebie, co pomaga w bezpośrednim komunikowaniu swoich potrzeb partnerowi. Kiedy pojawi się pytanie o to, co sprawia nam przyjemność, będziemy miały odwagę darować sobie odwieczne małe kłamstwo "Och, wszystko, co robisz, jest cudowne".


Pod koniec seksownych lat sześćdziesiątych, w czasie mojej erotycznej ewolucji, wolna od poczucia winy masturbacja wieku dorosłego stała się ważną częścią mojego seksualnego uzdrowienia. Gdy moje życie seksualne z zerowego stawało się fantastyczne, chciałam dzielić się dobrą nowiną. Na początku wyrażałam swoją radość przy pomocy sztuki erotycznej. Później zaczęłam pisać artykuły i przemówienia na temat seksualnego wyzwolenia kobiet. Sądziłam wówczas, że kobiety w większym stopniu niż mężczyźni cierpią z powodu seksualnych represji i wyzwalająca masturbacja była dla mnie kwestią feministyczną. Później masturbacja stała się moim przedmiotem badań, głównie dlatego, że nikt nie chciał mówić o niej publicznie.
(...)

Kiedyś mawiałam, że masturbacja prowadzi do seksu, ale teraz już wiem ze masturbacja jest seksem. Kiedy następnym razem ktoś zapyta cię kiedy po raz pierwszy uprawiałaś seks, prawidłową odpowiedzią będzie wspomnienie pierwszego doświadczenia masturbacji, a nie pierwszego razu gdy uprawiałaś seks z partnerem.


 

komentuj























autor:

komentarze (1 - 21)

czytaj wszystkie komentarze:  »
# 212015.03.20, 22:21

AwaS
To, co piszecie, jest dla mnie przerażające, bo nie świadczy dobrze o stanie umysłowym tego społeczeństwa. Ja też zaczęłam poznawać swoje ciało i swoje potrzeby poprzez masturbację, gdy byłam dzieckiem, i NIGDY nikt mi nie powiedział, że "nie wolno". O takich durnych zakazach pierwszy raz usłyszałam w wieku chyba ok. 20 lat i byłam przekonana, że to żarty jakieś. Przecież to niedorzeczne! Dziękuję losowi, że wychowałam się w normalnym, świeckim domu. Współczuję tym, co nie mieli szczęścia do mądrych rodziców. Matko, co za popaprany kraj!
# 202015.03.20, 13:24

kat
Nie jest tak źle. Statystyki ile z nas to robi pewnie nie zmieniają się od lat. A jest coraz lepiej bo się o tym mówi, i to niezaleznie od oburzenia fundamentalistów/fundamentalistek. W moim przypadku moze byłam troche starsza niż Ona i takze do tego sama doszłam, ale niedawno przeżyłam szok, kiedy dowiedziałam się, że moja mama, osoba starsza, z zasadami, ale wieczna optymistka i motor napędowy rodziny "wzięła sprawy w swoje ręce" 60 lat temu.
l
# 192015.03.19, 11:50

ona
no właśnie ale tak jest niestety i mam wrażenie że to się specjalnie nie zmieniło od czasu gdy miałam 13 lat
# 182015.03.19, 11:45

Voca
"Nie wiesz, co to, ale że nie wolno, to już masz wpisane w głowie" - no właśnie, to chyba największa szkoda, jaką nam kultura wyrządza.
# 172015.03.19, 10:55

ona
masturbacja to jeden z elementów seksualnośći i tyle, nie zrozumie kto nie doświadczył; robię to jak teraz tak ustalam na szybko gdzieś od 5 klasy podstawówki -hehehe no to wcześnie chyba; poznawałąm swoje ciało dotykając się i odkrywałąm co mi sie podoba, wtedy to nawet nie wiedziałąm co robie, jak to sie nazywa i ale że nie wolno to wiedziałm od razu, to dopiero jest śmieszne!
nie wiesz co to ale że nie wolno to juz masz wpisane w głowie;
do tamtego czasu pieszcze się sama i uwielbiam to, może byc codzienneie, kilka razy dziennie albo kilka razy w miesiacu to zależy od tego jak sie czuje albo czy uprawiam inny seks
młode dziewczyny powinny wiedzec o tym wiecej, bo pełno jest bzdur na ten temat w społecznym przekazanie albo raczej kato-zakazie

i oczywiście temat całkowicie nieistniejacy - ani z matka, ani kolezankami w szkole, nic; a powinnam sie o tym dowiedzec od starszych kobiet a nie szukac w ksiazkach czy necie
# 162015.01.05, 16:36

masturbatorka
Masturbacja jest tak samo naturalna jak inne formy aktywności seksualnej. Że kultura uważa to za coś złego świadczy tylko o tym że ciemnogród nie popuszcza. Nie zapominajmy o kobietach mało atrakcyjnych gdzie palcówka to praktycznie jedyna możliwość rozładowania napięcia seksualnego. Samozaspokojenie to alternatywa dla płatnego sexu z żigolakiem.
# 152014.07.10, 11:02

ateistka24
Do osoby, która nazwała to zniewoleniem: to jakby powiedzieć, że pary uprawiające regularnie seks są zniewolone albo że ktoś słuchający codziennie muzyki jest zniewolony. Coś co robimy codziennie, bo sprawia nam to przyjemność, nie musi być niczym złym, czy nałogiem, jak coś lubimy to to róbmy, nikogo nie krzywdzimy. Kiepsko jeżeli nie możesz się nawet w pracy powstrzymać i pod biurkiem wkładasz rękę w majtki, ale nie o takich sytuacjach mówimy. Ja to robię od dziecka i nie jestem uzależniona, ostatnio tylko kilka razy w miesiącu mam ochotę, a pomaga mi zasnąć.
# 142013.09.20, 11:49

Sean
Na początku masturbacja na pewno jest dobra. Mi pomogła po zabiegu stulejki jako dziecko pozbyć się bólu i wreszcie zagoić skórę po szwach.
# 132011.12.11, 19:22

Gunia
No nie, może gapienie się na młodego sąsiada jak się rano schyla po gazetę, to też zdrada?
# 122011.12.11, 18:40

koteczek
no miauu, mi masturbacja towarzyszy od dziecka, gdzieś już pisałam że odkryłam ją radośnie poznając swoje ciało; i mimo przeszkód czytaj środowiska które uznawało to za coś wstrętnego gdy byłam dzieckiem ja robiłam swoje :P
I nie uznaję tego za zdradę, z moim skarbkiem traktujemy temat naturalnie, jako część "ja".
# 112011.12.11, 12:08

Ninti
A ja myślę, że co jest zdradą, a co nią nie jest, to kwestia indywidualnej wrażliwości oraz umowy między partnerami. Więc jeśli Ania czuje się zdradzona to jej prawo, nie ma sensu tych uczuć tłumić czy unieważniać pod hasłem "masturbacja to nie zdrada".
# 102011.02.02, 01:44

snopowiązałka
dzięki za ten artykuł, wspaniale jest czytać własne myśli, nie wiem dlaczego o tym się nie mówi!
też zostałam wychowana po katolicku, ale masturbacja towarzyszyła mi od 15-16 roku życia.
po każdym orgazmie dziękowałam Bogu, że dał mi z moim ciałem taki ukryty potencjał przyjemności :)
# 92010.11.03, 13:11

minoke
Zgadzam się z wnioskami Voci. . . zresztą, świadomość ludzi w naszym kraju pod tym względem zaczyna się zmieniać. Z zachodu przychodzą do nas nowe trendy, wraz z nową, nowoczesną falą gadżetów erotycznych - świetnie zaprojektowanych i wykonanych, które można traktować jako miły gadżet, a nie wstydliwą rzecz, którą trzeba chować. Świetne pod tym względem są produkty FunFactory - ładne, świetnie wyprofilowane i z przyjemnych materiałów.
# 82010.09.30, 22:43

Voca
Mam nadzieję, że kobiety jednak tak nie myślą - że nie każą swoim partnerom cenzurować ich fantazji. Ja osobiście uważam, że w fantazjach mamy prawo do wszystkiego, bo to tylko fantazje. Mogą nas podniecać inne osoby, obce osoby, dziwne osoby, dziwne sytuacje, rzeczy odrzucające itd. Realne życie jest prawdziwe, a fantazja to tylko fantazja. Dziś fantazujesz o Johnym Deppie, a jutro o tym, że gwałcisz nastolatkę. Przecież nie zrobisz tego ani z Deppem, ani z nastolatką:)

A masturabacja zdradą? To jest nasze ciało i tylko my mamy do niego prawo i możemy nim dowolnie rozporządzać. Jak można zabronić komuś, żeby zabronił sobie dostępu do własnego ciała? Czy kobieta może być właścicielką i władczynią ciała swojego mężyczyzny? Obi płcie, bez względu na status związku, czasem potrzebują masturbacji. Niektórzy mężczyźni, którzy mają np. problemy w pracy, finansowe, itd. i którym nie wychodzi w łóżku, np. nie mogą utrzymać erekcji albo nawet nie chcą próbować, bo są zbyt zniechęceni, potrzebują masturbacji, bo - koniec końców - muszą się kiedyś rozładować. Oraz sprawdzić, czy im "jeszcze staje", czy już tylko strzelić sobie w łeb:)
# 72010.09.30, 20:46

Kicia13
Masturbacja to nie zdrada, chociaż nie powiem, jestem w stanie zrozumieć, że dla wielu kobiet sytuacja, w której on by to robił myśląc o innych kobietach, zostałaby zaliczona do zdrady emocjonalnej. Bo jeśli robiłby to z myślą o tobie, no to chyba nie ma o co się wściekać :-]
# 62010.09.06, 16:34

Voca
Właśnie wykasowałam kilka postów napisanych przez jedną osobę, z tego samego IP, z którego pisze Monja, posty podpisane jako: anulka, ewelinka, Daniel, marta. Monju, proszę, nie rozmnażaj się, bo Ci zablokujemy IP za spamowanie. Chociaż co prawda wszystko to ma też efekt komiczny, np. Monja jako ewelinka zdradziła nam:

"ja akurat jestem niewierząca i zgadzam się z Monją!" - słodkie :)
# 52010.09.01, 20:13

Voca
Przypominam, że to jest świecki serwis. Przedstawiamy w nim rzetelne informacje. Katolicy i inni wierzący w cokolwiek - uważajcie, co chcecie, ale nie narzucajcie innym osobom swoich poglądów. Dla kobiet, szczególnie młodych, znajomość własnego ciała to podstawa. Masturbacja zaś to wspaniała nauczycielka :)
# 42010.09.01, 17:13

Monja
Zgadzam się z Anią!
To jest czysty egoizm, ale to właśnie takie artykuły jak ten ma do tego zachęcać, by masturbacja stała się przez ludzi powszechnie atrakcyjna, pożądana i niewinna.
Otwórzcie ludzie oczy i poczytajcie, jak wielkie szkody powoduje masturbacja w życiu człowieka.
O tym nie piszecie.
Masturbacja to nie wyzwolenie a ZNIEWOLENIE przez pornografię, przyjemność seksualną, egoizm.

pocztrajcie:
adonai. pl/czystosc/?id=17
# 32010.08.30, 22:23

Voca
Aniu, Aniu - jaka znów zdrada? Masturbacja to tylko masturbacja, niewiele ma wspólnego ze zdradą.
# 22010.08.30, 22:02

ania16
Muj chłopak mnie zdradził. pszyłapałam go na masturbacji. Masturbacja to też zdrada:(((
# 12010.06.29, 21:12

Marta
Hehe, fajna ta wizja - skrzypiące fotele, mocna herbata, to się chyba nikomu nie kojarzy z seksem. Zabawne. Ale sam artykuł bardzo fajny. Podejście na zasadzie - masturbacja=seks, też sensowne! Czasem masturbacja może być o wiele bardziej udana, niż seks z byle kim:)

podobne artykuły

Improwizacje o masturbacji
Czasami muszą wystarczyć własne palce, czasem butelka, rączka szczotki do włosów. Albo właśnie wibrator.
 
Seks dla mężczyzn, seks dla kobiet
Najpierw trzeba dać sobie przyzwolenie na poznawanie siebie – swojego ciała i pragnień. Kobiety, nawet dorosłe, takiego przyzwolenia nie mają. Jako dziewczynki słyszymy „nie dotykaj się tam”, „nie interesuj się tym”, „dziewczynki takie nie są”, „to robią tylko niegrzeczne chłopaki” - to przekonanie, że nasze ciało nie należy do nas, a naszą seksualność ktoś obudzi, gdy będziemy dorosłe, często zostaje nam na całe życie, o ile świadomie tego nie zmienimy. Nastolatki nie mają prawa do masturbacji, interesowania się seksualnością, nawet miesiączka jest tematem tabu.
 
Należymy przede wszystkim do siebie

Annie żal zrobiło się małej Kasi (i dużej przez to też), kiedy dowiedziała się, że zdarza się, że mała Kasia nie dostaje tego, czego chce. Zrobiło jej się żal, bo przecież wie jak to jest, kiedy z przyzwoitości trzeba odłożyć potrzeby małej Kasi czy małej Ani na bok. Kiedy z przyzwoitości trzeba udawać, że się śpi albo usilnie starać się zasnąć.
 
(Nie!?)typowa kobieta
Chyba nie jestem typową kobietą. Myślę co chwilę o seksie i najważniejszy jest dla mnie seks. Codziennie zaliczam maratony na redtube. Ale z drugiej strony też trochę się tego wstydzę, że to tak nie wypada porządnej dziewczynie i robię to w skrytości. Pani bibliotekarce w razie czego powiem, że ta książka nie dla mnie; w domu, że wibrator przysłali mi przez pomyłkę, bo ja zamawiałam co innego. Albo że ta strona pornograficzna sama mi się włączyła.
 
Formatowanie seksualności u kobiet
Kobiety stają przed sprzecznymi żądaniami: z jednej strony mają być „zawsze dziewicze”, potulne i niewinne, z drugiej: mają być sexy wampami zaspokajającymi swoich mężczyzn. Z jednej strony mają się raczej nie zajmować takimi „głupotami” jak seks i własna wagina, z drugiej „powinny” przeżywać wielokrotne orgazmy. Z jednej strony muszą wierzyć rodzicom, gdy ci wmawiają im, że mężczyźni są zwierzętami, że chcą tylko seksu i że lepiej się ich wystrzegać, z drugiej – ci sami rodzice, córeczce eksplorującej swoje ciało mówią „nie dotykaj się tam”, a w podtekście jest: tego nauczy cię mąż. Wychodzi więc na to, że jako dziewczynki, nastolatki, młode kobiety (do czasu aż nie znajdziemy faceta) jesteśmy „zwolnione” z seksualności.
 

najnowsze artykuły

Improwizacje o masturbacji
seksualność kobiet » masturbacja
Improwizacje o masturbacji
Czasami muszą wystarczyć własne palce, czasem butelka, rączka szczotki do włosów. Albo właśnie wibrator.
 
Konkurs oralny
seksualność kobiet » wiadomości
Konkurs oralny
Ora - tak nazywa się zabawka do seksu oralnego, którą rozdajemy w tej odsłonie - oralnej odsłonie - naszego konkursu. :) Masażer Ora jest ekskluzywnym gadżetem firmy Lelo. Mnie zachwyciła. I gdybym nie leżała, to bez wątpienia zwaliłabym mnie z nóg. Dlatego - zachęcam - weź udział w konkursie oralnym i wygraj Orę. :)
 
Moje trzęsienie ziemi
seksualność kobiet » seks
Moje trzęsienie ziemi
Jestem nagą Kobietą. Nagą Kobietą, która zachłannie czyta mapę swego świata. Świata, swojego Kobiecego ciała. Ciała mocnego, ciała miękkiego, ciała elastycznego i delikatnego. Czytam wciąż od podstaw. Gdyż przygoda ta wciąż jest nowa, niesamowita, podniecająca. Nie ma, że znam, nie ma – już widziałam. Wszystko DZIŚ jest świeże, nowe, radosne.
 
III Międzynarodowy Festiwal Tantry i Seksualności. Krótka relacja
seksualność kobiet » kultura
III Międzynarodowy Festiwal Tantry i Seksualności. Krótka relacja
Na tegoroczny III Międzynarodowy Festiwal Tantry i Seksualności w tym roku przyjechałam dwa dni spóźniona i nieco przygnębiona. Wczesnym rankiem w holu w Nowym Kawkowie było pusto. Ciesząc się, że wszyscy jeszcze śpią, po cichutku udałam się pod prysznic do wielkiej wanny i powoli zatapiałam się w atmosferę Kawkowa, która jest po prostu wyjątkowa – bez względu na pogodę, porę roku oraz inne okoliczności.
 
Oglądaj jej płatki, dotykaj i smakuj
seksualność kobiet » artykuły
Oglądaj jej płatki, dotykaj i smakuj
Podoba mi się określenie „seksualne serce”. Bo rzeczywiście – wagina to część ciała pulsująca, ukrwiona, żywa. Ta z rozchylonymi wargami mniejszymi kształtem może przypominać serce - mówi terapeutka Olga Haller
 





najnowsze komentarze

Kot:
Po 23 latach małżeństwa żona powiedziała mi, że już jej się nie chce. . . zmuszał nie będę. Taka frajda dla mnie jak i dla niej. Miałem, (...)

spragniona:
mogę stwierdzić że jestem wręcz uzależniona od seksu potrzebuję kobiety nie dla związku tylko dla seksu. Seks bez zobowiązań. Jeśli ktoś (...)

Aska23:
z tych ilustracji wagon ja mam numer 12 a wy dziewczyny?

Aska23:
Ja mam rownież duże wargi i wiszące czasem z majtek mi wystają ale co zrobić od dawna mam tak:(

marek1966uk:
super piękna ,ponętna i po prostu wspaniała naturalna mugłbym nawet spać na niej hi hi hi

Ja:
Pornografia dla kobiet? Moim zdaniem dla ubogich umysłowo. ;)

M. :
Dzięki wibratorowi nie potrzebuję faceta ;)

AwaS:
W moim ciele przejawia się doskonałość, mądrość i piękno Natury. / Moje ciało jest źródłem mojego zdrowia, mojej przyjemności i (...)

AwaS:
Bardzo dobry wywiad, choć trochę za dużo generalizacji. Część z nas miała szczęście do mądrzejszych rodziców, wychowawców, lekarzy, (...)

Panna Kaś:
Też miałam studencką przygodę z pracą w sexszhopie . . . moja jednak była tylko chwilowa, ale tylko ze względu na to, że po wakacjach (...)

AwaS:
Jako dłuższe zilustrowanie tego, o co mi chodziło w poprzednim komentarzu: / feminoteka. (...)

AwaS:
@ O. : To nie jest przesada. Molestowanie, gwałt, uderzenie w twarz czy pośladki to tępa przemoc, godna takiego samego potępienia i karania. (...)

O. :
Malo przekonująca historia. To jednak gruba przesada łączyć kary cielesne z molestowaniem. Nie usprawiedliwiam kar cielesnych, ale nieetyczne (...)

Ultima Thule:
Mam pytanie praktyczne: jak udowodnić gwałt, gdy dwie osoby dorosłe były same w pokoju, a potem kobieta twierdzi, że doszło do gwałtu ? /

Voca:
@iloveyoubejbe - a co Cię skłania do tego, żeby za 5 lat mieć taką operację? Jakie są powody?

zobacz też

”Ku pokrzepieniu serc i macic” - Duża książka o aborcji

Sonda

Moja pierwsza miesiączka:
  • dobrze to wspominam,
  • nie pamiętam dokładnie, ale nie było to przyjemne doświadczenie,
  • była krępująca i wstydliwa,
  • tak się wstydziłam, że nie powiedziałam nikomu,
  • przez miesiące ukrywałam, że ją dostałam, nawet przed mamą,
  • bardzo mnie ucieszyła, stałam się kobietą,
  • to było prawdziwe święto, dostałam gratulacje i prezenty!
  • inni się dowiedzieli i czułam się upokorzona...

zobacz wyniki »


warto wiedzieć

seksualnosc-kobiet.pl    indeks tekstów    o nas    varia    redakcja    reklama    banery    kontakt
subskrybuj nasz newsletter
Witaj Bogini!